گروه حوادث: مرد جوان با ارسال پیامکی به طعمه‌هایش آنها را غافلگیر می کرد تا سرکیسه شان کند. 

چندی قبل مرد جوانی با حضور در اداره پلیس از ماجرای کلاهبرداری فریبکارانه مرد جوانی پرده برداشت و از ماموران برای دستگیری عامل این کلاهبرداری میلیونی درخواست کمک کرد.

با توجه به حساس بودن پرونده تیمی از ماموران اداره 14 پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و در گام نخست مرد جوان هدف تحقیق قرار گرفت.

مرد جوان به ماموران گفت: چند روز قبل منتظر پیامک از سوی یکی از دوستانم بودم که به حسابش پول واریز کنم که ناگهان پیامکی به دستم رسید که نوشته شده بود مبلغ 10 میلیون ریال را به این شماره حساب واریز کنید.

وی افزود: من که فکر می‌کردم شماره حساب از سوی دوستم ارسال شده بدون هیچ شکی و تماس با دوستم، پول را به حساب ارسالی واریز کردم و پس از انتقال پول با دوستم تماس گرفتم و از واریز پول به حسابش خبر دادم اما وی ادعا کرد که هنوز شماره کارت و حساب برای من ارسال نکرده است.

پسر جوان ادامه داد: ابتدا فکر کردم دوستم قصد گمراه کردن مرا دارد و سر این مسئله با هم بحث کردیم اما بعد متوجه شدیم که این پیامک از سوی یک کلاهبردار ارسال شده است.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات در برابر پرونده‌های مشابه دیگری قرار گرفتند و همین کافی بود تا به صورت ویژه تجسس‌های اطلاعاتی و پلیسی را در دستور کار خود قرار دهند.

ماموران در این شاخه از ردیابی‌های خیلی زود به یکی از مجرمان سابقه دارد که سعید 40 ساله است رسیدند و مشخص شد که این مرد یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای است که بارها به خاطر فریبکاری دستگیر شده و در آخرین دستگیری به خاطر کلاهبرداری به شیوه ارسال شماره حساب و واریز پول به حسابش دستگیر شده است اما پس از رفتن به مرخصی دیگر بازنگشته و تحت تعقیب ماموران قرار دارد.

ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه سعید در منطقه نسیم شهر شدند و روز 5 آذر ماه در عملیاتی غافلگیرانه سعید در مخفیگاهش دستگیر شد.

سعید پس از دستگیری به کلاهبرداری پیامکی اعتراف کرد و ماموران در همان اقدامات ابتدایی 15 نفر از طعمه‌های سعید را که بیش از 100 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده بود را شناسایی کردند.

سعید در اعترافاتش به ماموران گفت: هر چند وقت یکبار به بیش از هزار شماره موبایل یک پیامک با شماره حساب و متنی خودمانی  که گفته شده بود مبلغ پول را به این حساب واریز کنید برای آنها ارسال می‌کردم که در برخی مواقع افراد پول را به حساب من واریز می‌کردند.

وی افزود: کارت‌های بانکی را از افراد معتاد می‌خریدم تا ردی از خودم در به جای نگذارم که خیلی غافلگیرانه دستگیر شدم.

بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده دراختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارد و چنانچه افرادی به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند به اداره 14 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.