عراقچی خبر داد:

انعطاف ترامپ در زمینه صدور مجوز برای فروش نفت ایران

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه در گفتگویی با رادیو معارف اظهار داشت: آقای مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش قدم شده و ابتکاری را شروع کرده است. در اجلاس گروه هفت، مکرون با ترامپ دیدار و صحبت کرد. انعطاف‌‌هایی در طرف امریکایی برای صدور مجوز فروش نفت ایران مشاهده شده است. وی در پاسخ به سئوالی در مورد پیش‌بینی‌اش از سرانجام این مذاکرات، گفت: فکر می‌کنم مذاکرات سخت و پیچیده‌ای خواهیم داشت، ولی از انجا که طرف مقابل هیچ چاره ای ندارد، و اراده ما را فهمیده است، فکر میکنم که تلاش آنها یافتن فرمولی برای این است که ایران به خواسته خود برسد.

    

پسرِ خاتمی به خارج از کشور مهاجرت کرد

یک عضو حزب اتحاد ملت ایران در گفت‌وگو با رویداد 24 ضمن تأیید مهاجرت فرزند رئیس دولت اصلاحات به خارج از کشور، گفت: «عماد خاتمی برای ادامه تحصیل به همراه خانواده به خارج از کشور رفته است.» سیدعمادالدین خاتمی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران است که در کتابخانه ملی نیز مشغول فعالیت بود. لیلا خاتمی، دختر رئیس دولت اصلاحات نیز از سال‌ها پیش در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد.

    

برخی مداحان در اسرائیل تربیت می‌شوند

یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) کرمان گفت: در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیر شده‌اند. وی افزود: فوکویاما یکی از نظریه‌پردازان چندین سال قبل برای نابودی این انقلاب گفته است که شیعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم. رئیس سازمان بسیج مداحان آمار رسمی مداحان در کشور را بیش از ۱۵۰ هزار مداح اعلام کرد و افزود: آمار غیررسمی دو برابر این مقدار تخمین زده می‌شود.

    

آقای روحانی وضعیت سیاسی غم‌انگیزی پیدا کرده

صادق زیباکلام نوشت: آقای روحانی وضعیت سیاسی غم‌انگیزی پیدا کرده. از آنجا که ایشان احترامی برای افکار عمومی قائل نیستند لذا ضرورتی ندیدند که پیرامون مواضع متناقض‌شان در رابطه با آمریکا توضیحی به مردم بدهند. در مقابل تندروها هم به واسطه همان مواضع در تریبون‌های‌شان از هیچ بی‌حرمتی به ایشان دریغ نورزیدند.

    

امکان ورود دادسرای نظامی به موضوع مازیار ابراهیمی

محمود صادقی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس روز شنبه، ۲۶ مردادماه در صفحه توئیتر خود خبر داد که درباره علت آزادی فردی که قبلاً اعترافات او به‌عنوان عامل عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای از صداوسیما پخش شده بود، از وزیر اطلاعات سؤال کرده و سؤالات را به هیأت رئیسه مجلس فرستاده‎ ‎است. او همچنین می‎گوید: اگر محرز شود که در ماجرای مازیار ابراهیمی اشتباهاتی صورت گرفته‎ است، دادسرای نظامی به‌عنوان نهاد ذی‎ربط می‎تواند به این موضوع وارد شود. ما قصد داریم به‌صورت سازنده و در راستای اصلاح سیستمی، این موضوع را پیگیری کنیم.

    

الماسی: 

نفت ایران به طرق مختلف به فروش می‌رود

سکینه الماسی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران برنامه هوشمندانه و ضدتحریمی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا دارد، به ایسنا گفت: امروز یک بشکه نفت با برند ایران فروخته نمی‌شود اما به هر حال کار از راه‌های مختلف پیش می‌رود؛ ایران دوستانی را که در شرایط سخت امروز در کنارش ایستادند فراموش نمی‌کند.