پکن: 

ظریف 3 تا 5 شهریور به چین می‌رود

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، گنگ شوانگ سخنگوی، وزارت امور خارجه چین دیروز جمعه خبر داد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به دعوت وانگ یی، وزیر امور خارجه چین 25-27 آگوست (3 تا 5 شهریور) عازم چین می‌شود و وزرای خارجه چین و ایران قرار است در این سفر درباره مسائل مربوط به وضعیت خاورمیانه گفتگو کنند. این دیپلمات چینی خاطر نشان کرد، که پکن آمادگی دارد تا برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس تلاش‌های مشترکی با ایران انجام دهد.

    

دستیابی ایران به سلاح توپ لیزری

تسنیم نوشت: جمهوری اسلامی ایران به توانمندی ساخت و بکارگیری توپ‌های جدیدی که از لیزرهای با توان بالا استفاده می‌کنند دست پیدا کرده و این تسلیحات را برای حفاظت از برخی مراکز حساس کشور بکار گرفته است. امیر شاهرخ شهرام، معاون وزیر دفاع و رئیس شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) نیز در این باره گفت: یکی از جاهایی که ما از لیزر الان هم استفاده می‌کنیم، برای آماده‌سازی سامانه‌های توپخانه‌ای و روانه‌سازی توپ و رادار است تا سامانه بتواند هدف را با دقت بالا ردگیری کرده و مورد اصابت قرار دهد.

    

تلویزیون سوئد:

ایران نفتکش انگلیس را به زودی آزاد خواهد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، یک منبع در وزارت خارجه سوئد روز پنجشنبه به شبکه تلوزیونی این کشور اطلاع داده است که سوئد شواهدی قوی‌ دال بر آزادی نفتکش توقیف‌شده انگلیسی توسط جمهوری اسلامی (استینا ایمپرو) دریافت کرده است. این تلویزیون سوئدی همچنین اعلام کرده که این کشتی به احتمال زیاد در روزهای آتی آزاد شود. نفتکش  انگلیسی استینا ایمپرو 28 تیرماه هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

    

لهستان حضور در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس را رد کرد

به گزارش نشریه دی ولت آلمان، ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان اعلام کرد که کشورش با آمریکا درباره ائتلاف در خلیج فارس مذاکره داشته است، اما با مشارکت در این ائتلاف موافقت نکرده است. وی گفته است: «ما به هیچ عنوان با این مسئله موافقت نکرده‌ایم که با نیروهای آمریکایی در عملیات دریایی در خلیج فارس همکاری و مشارکت کنیم. این اتفاق نخواهد افتاد.» دولت آلمان هم درخواست آمریکا به منظور مشارکت در این عملیات دریایی را رد کرده و گفته است: «نمی‌خواهد از استراتژی فشار حداکثری آمریکا در این راستا حمایت کند.»

    

پیشنهاد جالب به مردم از تریبون نماز جمعه

سرهنگ حمیدرضا قریشی، فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: شما می‌توانید در هرکجا که زندگی می‌کنید ۵۰ متر از پشت بام خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهید و می‌توانید به کمک دولت در پشت بام خود برق تولید کنید و به مردم محل خود نیز کمک کنید. هرماه نیز مبلغ قابل توجهی حدود ۲۰ برابر یارانه به هریک از اعضای ساختمان از طرف وزارت نیرو داده می‌شود. وی افزود: اگر مانند کاراکاس و ونزوئلا نیروگاه کشور را بزنند ما در شهرها خود برق تولید می‌کنیم و به صورت غیر متمرکز این منبع حیاتی تولید می‌شود.

    

برنامه دولت برای نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور در جشنوار شهید رجایی همدان گفت: از سال آینده تصمیم داریم نظارت سازمان یافته مردم بر دستگاه‌های اجرایی را عملیاتی کنیم چرا که این کار سبب بهبود عملکرد نظام اداری کشور می‎شود. وی  افزود:  عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای اینکه در رقابت با هم، در سطح بالاتری نسبت به شاخص‌های تعیین شده قرار بگیرند، سبب افزایش خدمات به مردم می‌شود.