فرمانده کل سپاه: 

مذاکره، منطقی نابود شده در ذهن مردم است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در آیین افتتاح ۳۲۰۰ پروژه عمرانی و کلنگ‌زنی ۱۲۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی اهدایی مقام معظم رهبری به مردم آذربایجان غربی در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه گفت: مذاکره، منطقی فراموش و نابود شده در ذهنیت مردم ایران است و همه می‌دانند دشمن شرایط عبور از سختی‌ها را فراهم نمی‌کند و هر آنچه دشمن می‌گوید نسخه شکست ما است؛ مذاکره یک فریب بوده و حتی راه حل نیست و دشمنان در مذاکره فشار را سنگین و خواسته‌ها را زیاد کرده و از ما تسلیم و نه عزت می‌خواهند.

    

برادر «میترا استاد» خبر داد 

نجفی بخشیده شد

مسعود استاد، برادر میترا استاد با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: «از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.» 

مسعود افرازه، یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد با تایید این خبر گفت: آقای استاد از اقای نجفی اعلام رضایت کردند. هفتم خرداد ماه سال جاری، محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد همسر دوم خود بازداشت شده بود. یک ماه بعد او به جرم «قتل عمد» به «قصاص» محکوم شد.

    

حکم حبس حسن عباسی قطعی است

به گزارش ایسنا حسن عباسی، تحلیلگر سیاسی «از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح» و «با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات» بازداشت شده است. 

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شکایت از حسن عباسی به دنبال ادعای او مبنی بر «ارتباط وزارت اطلاعات با کانال ضد نظام و نیت این وزارتخانه برای تغییر نظام» صورت گرفته است. این اطلاعیه می‌افزاید: محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است. 

    

دیدار مکرون و پوتین با محوریت برجام

 به گزارش ایلنا به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، هفته آینده به فرانسه سفر می‌کند تا در این سفر با  امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند. برجام و اوضاع پیرامون این توافق و اوضاع سوریه محوریت دیدار روسای جمهور فرانسه و روسیه خواهد بود.

    

عصبانیت انور قرقاش از دیدار هیأت انصارالله با رهبری

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه با انتقاد از سفر هیات انصارالله یمن به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری در صفحه توییتر خود نوشت: «زمان زیادی است که به دنبال نامگذاری مناسب برای روابط حوثی‌ها با ایران بودم که بعد از دیدار هیأتی از حوثی‌ها با آیت‌الله خامنه‌ای این روابط روشن‌تر شد. بیانیه‌های آنان ثابت کرد که حوثی‌ها نماینده ایران هستند.»  گفتنی است عصر سه‌شنبه هیأتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام، سخنگوی این جنبش با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و نامه سیدعبدالملک بدرالدین، رهبر جنبش انصارالله را تقدیم ایشان کردند.

    

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران از یمن واحد حمایت می‌کند

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ائتلاف متجاوزان سعودی و اماراتی اکنون در قالب توطئه‌ای مشکوک به‌ دنبال تجزیه یمن هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از «یمنِ واحد» حمایت نموده و حفظ یکپارچگی آن را مسئولیت مشترک همه مردم یمن می‌داند.