دادستان کل کشور خطاب به وزیر ارتباطات گفت: آقای وزیر ارتباطات طبق مصوبه شورای فضای مجازی شبکه داخلی را باید تقویت کنید چرا تاکنون نکردید؟ چرا سرمایه‌ای را که باید در تقویت شبکه‌های داخلی، جایگزین تلگرام و اینستاگرام جهنمی باشد را صرف نمی‌کنید و کوتاهی کردید؟ میدان دادن به شبکه‌های خارجی و در اختیار داشتن پهنای باند زیاد برای چیست؟ مگر طبق شورای فضای مجازی شما مکلف نبودید که پهنای شبکه خارجی را محدود و بر شبکه‌های داخلی اضافه کنید چرا نکردید؟ جواب دهید من مدعی مردم هستم.

به گزارش ایسنا محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران با ارائه آماری از پرونده‌های مربوط به فساد و جرائم در فضای مجازی، اظهار داشت: ما پرونده‌هایی را در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای داریم که شرم آور است و منشاش رها بودن فضای مجازی است و این فضا آسیبی برای کشور شده است. ما نمی‌گوییم فضای مجازی نیاز نیست اما آنچه که مدنظر رهبری و قوه است این است که مدیریت شود و مسئولیتش متوجه وزارت ارتباطات و بیشترین وظایف در اختیار وزیر ارتباطات است.

منتظری افزود: از وزیر ارتباطات می‌خواهم که آقای وزیر محترم ارتباطات بیاید با حضور کارشناسی که من معرفی می‌کنم در تلویزیون بنشیند و پاسخ به ما بدهد. چرا نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی که مصوب رهبری است عمل نکردید؟ این فریاد را کجا ببریم و وقتی مقام معظم رهبری و مردم و قوه قضائیه می‌خواهد چرا کوتاهی می‌کنید؟ 

وی با اشاره به قتل طلبه همدانی، گفت: بعد از این اتفاق من او (وزیر ارتباطات) را ندیدم که حضوراً دستمریزاد بگویم سوالم این است که این شبکه جهنمی تلگرام و اینستاگرام که در دست خارج است و بعد شما در سخنرانی به گونه‌ای سخن می‌گویید که اجرای سند ۲۰۳۰ را تقویت می‌کند. دادستان کل کشور پس از مراسم معارفه دادستان تهران، در جمع خبرنگاران خبر داد: در هفته‌های آینده با جلساتی که خواهیم داشت در قوه قضائیه تصمیماتی گرفته خواهد شد و ما از مسئولین درخواست می‌کنیم خودشان قبل از این که تصمیمات در قوه قضائیه قطعی شود اصلاحات انجام شود. اگر اصلاحات انجام نشود ما بیشتر از این نمی توانیم تحمل کنیم و برخورد خواهیم کرد.