گروه حوادث: مردی در غرب تهران برای کینه‌جویی از همسایه‌شان دست به اقدام پلیدی زد. وقتی همه اهالی شهرک اکباتان دیدند یکی از همسایه‌هایشان در فضای مجازی بی‌آبرو شده است سریع او را درجریان قرار دادند. مرد خانواده که شوکه شده بود خیلی سعی کرد آبرویش را حفظ کند اما وقتی دید همه مسیرهای دوستانه به بن بست خورده است دست به دامن پلیس فتای تهران شد.

سرنوشت شوم

بهمن ماه امسال مردی به نام نادر خود را به پلیس فتای تهران رساند و پرده از سرنوشت شوم خود برداشت. این مرد ادعا کرد انتشار تصاویر خصوصی و مطالب دروغ درباره او در تلگرام و گروه‌های اجتماعی که اهالی شهرک اکباتان در آن عضویت دارند آبرویش را برده است و نمی‌داند این اتفاق زیر سر چه کسی است. نادر که نگران بود به بازپرس پرونده در دادسرای ناحیه 31 تهران گفت: یک روز شنیدم درباره من عکس‌ها و مطالب بدی در تلگرام محلی انتشار می‌یابد هیچکس نمی‌دانست کسی‌که این مطالب را انتشار می‌دهد کیست؟ هرچه سعی کردم خلاص شوم نشد و تصمیم گرفتم شکایت کنم تا آبروی من و خانواده ام بازیچه یک کینه نشود.

تجسس‌های پلیس فتا

بلافاصله با دستور بازپرس پرونده؛ تیمی از ماموران پلیس فتا برای تحقیقات ویژه و کارشناسی وارد عمل شدند و در کاوش‌های اطلاعاتی مشخص شد که مرد 38 ساله‌ای که از اهالی شهرک اکباتان است در این پرونده نقش داشته است.

دستگیری مرد مزاحم

کارآگاهان با توجه به اینکه شاهین 38 ساله در همسایگی خانه نادر است احتمال دادند که وی با فرضیه انتقام‌گیری دست به ساخت صفحه جعلی در شبکه تلگرام زده و با انتشار مطالب و تصاویر دروغین باعث بی‌آبرویی وی در محل زندگی‌شان شده است.

اعتراف

خیلی زود شاهین تحت تجسس قرار گرفت و با وجود اینکه از ردیابی شدنش شوکه شده بود سعی در گمراهی پلیس کرد اما  در برابر مدارک و شواهد چاره ای جز اعتراف ندید.

این مرد گفت: با نادر در یک بلوک زندگی می‌کنیم و که از چند روز قبل با هم دچار اختلاف شدیم بگو مگوی ما باعث شد کینه به دل بگیرم.

وی افزود: شب اول خوابم نمی برد خیلی ذهنم آلوده بود به هر انتقامی فکر می‌کردم اما نباید کار خطرناکی می‌کردم تا اینکه به ذهنم رسید شخصیتش را تخریب کنم.

مرد مزاحم گفت: بالاخره تصمیم خودم را گرفتم و در تلگرام با شخصیت یک ناشناس و درحالیکه بخشی از عکس‌های نادر و  مقداری اطلاعات شخصی از او داشتم برای انتقام گیری شروع به بی‌آبرو کردن او کردم اصلا تصور نمی‌کردم نادر شکایت کند و بدتر اینکه اصلا تصور نمی‌کردم خودم ردیابی شوم.

شاهین که باور نداشت بخاطر یک انتقام‌گیری بچگانه باید زندانی شود گفت: از کاری که کرده‌ام خیلی پشیمانم  می‌دانم چه کار بدی کرده‌ام امیدوارم نادر من را ببخشید و از او می‌خواهم که من را ببخشد بدتر اینکه نمی‌دانم چطور در بلوک‌مان باید زندگی کنم به خانواده‌ام چه بگویم آنها هم حتما تحت فشار خواهند بود خیلی افتضاح به بار آوردم و برخلاف تصورم که می‌خواستم نادر بی‌آبرو شود حالا خودم به دام این کارم افتاده‌ام . بنابه این گزارش؛ نادر که باور نمی‌کرد هم بلوکی‌اش برای او دسیسه چیده است و یک اختلاف در عالم همسایگی به آبروی او چوب حراج زده است از شاهین شکایت کرده و پرونده در دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال رسیدگی قضایی است.