دستگیری یک زن در خانه تیمی 11 مرد مخوف

11 مرد و یک زن زورگیر در مخفیگاهشان دستگیر شدند. در پی وقوع چند فقره زورگیری با استفاده از سلاح سرد توسط موتورسوارن پلاک مخدوش، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت. تیمی از ماموران سرکلانتری مسئولیت شناسایی و دستگیری سارقان را بر عهده گرفتند تا اینکه مخفیگاه سارقان را در محدوده خیابان احدی شناسایی کردند.

پاتوق سارقان مدتی تحت مراقبت قرار گرفت و به دست آمد که افراد مشکوکی به این محل به طور مستمر در حال تردد هستند. خیلی زود  تیمی برای دستگیر متهمان و بازرسی از مخفیگاه آن اعزام و موفق شدند 11 مرد و یک زن سارق را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

    


کلاهبرداری ماهواره‌ای 

رییس پلیس فتا تهران از دستگیری 3 جوان تهرانی که با ایجاد یک درگاه جعلی در فضای مجازی اقدام به خالی کردن حساب طعمه‌هایشان می‌کردند خبر داد.

اواخر دی ماه سال جاری مرد 48 ساله‌ای با حضور در اداره پلیس فتا تهران از برداشت میلیونی غیر مجاز از حساب بانکی‌اش خبر داد.

این مرد عنوان کرد که در یک کانال تلگرامی با یک اپلیکیشن آشنا شدم که گفته می‌شد با نصب این اپلیکیشن امکان مشاهده‌ برنامه‌های ماهواره‌ای داده می‌شود، به همین خاطر تصمیم گرفتم به نصب این اپلیکیشن گرفتم.

مرد 48 ساله در ادامه اظهار کرد کنجکاو شده بودم و تصمیم به نصب اپلیکیشن گرفتم که در زمان نصب باید مبلغ 5 هزار تومان واریز می‌کردم و به همین خاطر به سایت بانکی که در آنجا بود ورود کردم و مراحل پرداخت پول را با ثبت رمز دوم کار و مشخصات بانکی‌ منتظر بودم تا اپلیکیشن نصب شود اما بعد از آنها متوجه شدم که از حساب بانکی‌ام پول‌های زیادی برداشت شده است.

کارشناسان پلیس فتا با توجه به اینکه درگاه بانکی جعلی بوده و مرد 48 ساله در زمان خرید همه مشخصات بانکی‌اش را در اختیار کلاهبرداران اینترنتی قرار داده است.

تیم پلیسی با اقدامات فنی و کارشناسی خیلی زود موفق به شناسایی پسر جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز پول‌ها کرده بود شناسایی و 8 بهمن ماه در عملیاتی غافلگیرانه حمید 29 ساله در شرق تهران دستگیر شد.

متهم ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت پرده از این کلاهبرداری میلیونی برداشت و با توجه به اینکه ماموران احتمال می‌دادند حمید همدستانی برای اجرای نقشه‌اش داشته باشد تجسس‌های پلیسی را آغاز کردند که متهم با توجه به سرنخ‌های پلیسی 2 همدست دیگرش را لو داد.

ماموران در این مرحله موفق به دستگیری میثم 26 ساله و وحید 39 ساله در شرق تهران شدند.

    


سرقت دینام‌های کولرخانه‌های فلاح در هوای سرد

دزدی با سوءاستفاده از سرمای هوا دینام کولرهای منازل محله فلاح را سرقت می کرد. 

هفته گذشته، طی تماس های شهروندان با پلیس110، ماموران در جریان وقوع سه سرقت از کولرهای شهروندان در این محدوده قرار گرفتند که با حضور تیمی از ماموران عملیات کلانتری در محل، مشخص شد یک متهم با توجه به خرابی قفل در بام ساختمان، وارد آنجا شده و با راه یافتن به بام، سه دینام کولر را سرقت برده است.

این شهروندان به صورت اتفاقی متوجه سرقت شدن دینام کولر خود شده بودند که با مشخص شدن این موضوع که سرقت ها طی یک روز صورت نگرفته است، ماموران آموزش های لازم را به مالباختگان دادند و قرار شد با حضور دوباره متهم در بام خانه، آنها سریعا ماموران را در جریان قرار دهند. سه شنبه هفته گذشته تیمی از ماموران عملیات کلانتری در جریان وقوع سرقت دیگری از همان خانه قرار گرفتند که این بار شکات موفق شده بودند متهم را همانجا گیر بیاندازند و با حضور به موقع و سریع ماموران در محل، متهم دستگیر شد.

متهم مدعی بود بعد از اعتیاد شدیدی که به موادمخدر پیدا کرده از محل کارش اخراج شده و به دلیل بیکاری تصمیم به سرقت گرفته است.

وی در خصوص شیوه سرقت خود عنوان کرد که با توجه به سرمای هوا و عدم توجه خانوارها به تجهیزات کولر روی بام ها، اقدام به شناسایی و پیدا کردن ساختمان هایی که ورود به آنها آسان تر از بقیه بوده، کرده و با استفاده از تجهیزات سرقت دینام کولر را به سرقت می برده است.