کلاهبرداری نیم میلیاردی  از یک زن نیکوکار

2 برادر با کمک 2 زن و به بهانه کمک به انجمن حمایت از بیماران MS دست به کلاهبرداری میلیاردی می‌زدند.

چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس فتای تهران از ماجرای کلاهبرداری نیم میلیاردی زن جوانی که تحت پوشش یک خیریه اقدام به فریب وی کرده بود خبر داد. زن جوان با حضور در پلیس فتا به ماموران گفت: چندی قبل در یک کانال تلگرامی که به نام انجمن حمایت از بیماران MS ثبت شده بود عضو شدم که در این کانال با 2 زن جوان که مرجان و سمیه نام داشتند آشنا شدم.

وی افزود: مرجان پس از دوستی شروع به تبلیغات درباره انجمن‌شان در خصوص درمان تضمینی و حمایت از بیماران MS در کشور آلمان و رایگان بودن هزینه دارو و درما در این کشور صحبت کرد.  زن جوان ادامه داد: دو زن جوان با عنوان کمک و گرفتن ویزا برای مهاجرت زیرپایم نشستند و با چرب زبانی‌هایشان مرا وسوسه کردند تا هم برای کمک به انجمن حمایت از بیماران MS همراهی‌شان کنم هم برای مهاجرت از آنها کمک بخواهم.

وی گفت: پس از اعتماد به 2 زن جوان آنها مرا به مرد جوانی که با شماره تلفن کشور آلمان از طریق واتس آپ با من در تماس بود و ادعا می‌کرد در کشور آلمان است به همین خاطر 500 میلیون تومان به حساب 2 مرد جوان واریز کردم که پس از مدتی متوجه کلاهبرداری این باند حرفه‌ای شدم.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس فتای تهران برای دستگیری عاملان این کلاهبرداری میلیونی وارد عمل شدند وماموران در گام نخست پی بردند که حساب بانکی 2 مرد جوان که با هم برادر هستند برای کشور آلمان است و 2 برادر که مقیم کشور آلمان هستند از چندی قبل به ایران بازگشته‌اند.

همین کافی بود تا ماموران با اقدامات فنی و پلیسی سیاوش و آرش را که با هم برادر هستند در عملیات پلیسی دستگیر کنند. متهمان که راهی جز اعتراف نداشتند به کلاهبرداری میلیونی به بهانه مهاجرت و حمایت از انجمن بیماران MS پرده برداشتند. بنا به این گزارش، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

    


خودکشی مدیر یک فروشگاه بزرگ در آبادان

مدیر یک فروشگاه بزرگ در آبادان بخاطر بدهکاری میلیونی دست به خودکشی زد و صحنه مرگش را با گوشی موبایل ضبط کرد.

ساعت 4 عصر روز شنبه 15 دی ماه سال جاری ماموران پلیس آبادان در جریان خودکشی مرد جوانی در یکی از فروشگاه‌های معتبر آبادان در منطقه سیکیلن شدند. بدین ترتیب تیمی از ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان برای تحقیقات ویژه پای در صحنه جرم گذاشتند.

کارآگاهان با حضور در فروشگاه بزرگ در منطقه سیکیلن آبادان با جسد حلق آویز شده مدیر فروشگاه که مرد 37 ساله‌ای است روبرو شدند و در ادامه تحقیقات گوشی موبایل و یک نامه که در کنار جسد مرد حلق آویز شده به دست آمد.

تیم پلیسی در ادامه مشاهده کردند که مدیر فروشگاه قبل از خودکشی دلیل این اقدام خودخواسته‌اش را بدهکاری میلیونی و اینکه دیگر راهی برای پرداخت این بدهکاری نداشته اعلام کرده است و در ادامه نوشته بود که همه صحنه خودکشی ام را با گوشی موبایلم که در کنارم گذاشتم ضبط شده است. بنا به این گزارش، جسد مدیر این فروشگاه پس از بررسی‌های ابتدایی برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

    


قتل خونین زن جوان در غیاب شوهرش

مرد جوان وقتی از مسجد به خانه بازگشت با جسد خونین زنش درخانه روبرو شد.

«علی‌اکبر قنبرزاده» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گمیشان گفت: بامداد روز گذشته در پی تماس تلفنی اهالی یکی از روستاهای گمیشان با حضور در محل، صحنه قتل بررسی شد.

وی افزود: به گفته خانواده مقتول، این زن بامداد یکشنبه 16 دی ماه سال جاری زمانی که همسر او برای اقامه نماز صبح از  خانه خارج شده بود، توسط فرد یا افرادی ناشناس به قتل رسید و طلاهای او به سرقت رفته است. قنبرزاده ادامه داد: کارآگاهان به چند نفر مظنون شده اند و بازجویی از این افراد زیر نظر قاضی پرونده در حال انجام است.

بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی در این پرونده معمایی ادامه دارد.