حمله وحشیانه زورگیر خشن به مرد آبادانی

زورگیر خشن آبادان در یکی از سرقت‌هایش باعث شد تا طعمه‌اش به کما برود.

چندی قبل ماموران پلیس آبادان در برابر پرونده‌های زورگیری جوان موتور سواری در سطح شهر آبادان قرار گرفتند و با توجه به افزایش این پرونده‌ها تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی آبادان برای دستگیری عامل این دزدی‌ها وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست به سراغ طعمه‌های زورگیر خشن رفته و در تحقیقات پلیسی مشخص شد پسر جوانی با موهای فر و در دست داشتن چاقو سوار بر موتور به سراغ طعمه‌هایش رفته و با تهدید اقدام به سرقت از آنها کرده است. بدین ترتیب ماموران آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی طعمه‌‌های سارق موتور سوار قرار دادند و خیلی زود پسر جوان که 9 بار به خاطر سرقت و زورگیری دستگیر شده بود از سوی شاکیان پرونده هدف شناسایی قرار گرفت. همین سرنخ کافی بود تا تیم پلیسی با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه سارق سابقه‌دار را ردزنی کنند و روز شنبه نخستین روز دی ماه سال جاری در عملیاتی غافلگیرانه این سارق خشن که در حال استراحت بود دستگیر شد. کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم یک تفنگ وینچستر، یک کلت کمری، مشروبات الکلی و گوشی‌های سرقتی زیادی به دست آوردند.ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند که زورگیر خشن در یکی از سرقت‌هایش در اطراف آبادان با حمله به یکی از طعمه‌هایش باعث به کما رفتن مرد جوان شده است. زورگیر خشن که از سوی طعمه‌هایش هدف شناسایی قرار گرفته پس از دستگیری به زورگیری‌هایش اعتراف کرد. بنا به این گزارش، دزد خشن برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی‌اش در اختیار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار گرفته است.

    


سرنوشت 299 زن ایرانی در زندان

هم اکنون 299 زن ایرانی به دلیل محکومیت‌های مالی در زندان‌های کشور به سر می برند. علی‌رغم تلاش‌های ستاددیه کشور در اولویت‌بخشی به مددجویان زن و برگزاری پویش‌هایی متعدد مردمی، اما آمار این دسته از محبوسان نسبت به فروردین امسال با رشد ۲۵ درصدی تقریبا به ۲۹۹ زندانی رسیده است. فارغ از زندانیان بزهکار، تنها در استان فارس تعداد ۶۰ مددجوی بدهکار و به ترتیب در استان‌هایی، چون گیلان و مازندران به ترتیب ۳۰ و ۲۵ محکوم مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری تحمل حبس می‌کنند. عدم مدیریت صندوق‌های خانگی، عدم فروش البسه تولیدی در کارگاه‌های خیاطی و موضوع ضمانت از همکاران، بستگان و دوستان از جمله عناوینی است که زنان این سرزمین به دنبال آن روانه حبس شده و برخی از آن‌ها به علت سنگین بودن میزان بدهی و صد البته عدم پشتوانه مالی ماه‌ها در بند باقی می‌مانند. در فهرست زنان زندانی قابل توجه است که  استان‌های چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان فاقد زندانی بوده و ندامتگاه‌های سطح استان کردستان و قزوین تنها یک مددجوی زن دارند.

    


محاکمه فوتبالیست استقلال در دادگاه کیفری

فوتبالیست استقلال در دادگاه کیفری بزودی محاکمه خواهد شد. پرونده حادثه رانندگی مهدی قائدی در شعبه ١٠٤ کیفری دو بوشهر ثبت و زمان رسیدگی آن مشخص شد. پس از صدور قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) و کیفرخواست در دادسرا برای مهدی قائدی هافبک جوان استقلال به اتهام رانندگی بدون پروانه منجر به فوت احمد رضا شاکر،این پرونده به دادگاه ارسال شده بود. پرونده در شعبه ١٠٤ دادگاه کیفری بوشهر ثبت شده و وقت رسیدگی فوق العاده و سریع برای آن تعیین شده است.برابر ابلاغیه ارسالی برای همه اصحاب دعوی،طرفین باید روز چهارشنبه 12 دی ماه در این شعبه حاضر شوند.

    


دزدی خنده دار دزد گلستانی از بانک

سارقی که قصد دزدی از یک بانک را داشت با ایجاد صداهای مشکوک هنگام سرقت پای پلیس را به محل سرقت کشاند. سردار علی اکبر جاویدان در این باره اظهار کرد: حدود ساعت سه بامداد روز شنبه یکم دی ماه سال جاری مردی با استفاده از دستگاه برش قصد کنار گذاشتن حفاظ های یکی از بانک‌های بندرگز و سرقت از آن را داشت. ایجاد صداهای مشکوک باعث شد که مردم موضوع را به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام کنند. وی افزود: بعد از حضور ماموران، سارق مخفی شد و بعد از محاصره محل، این فرد در موتورخانه بانک دستگیر شد.