گروه حوادث: 3 مرد در خانه مرد ثروتمند پس از خوشگذرانی برای سرقت سنگ های قیمتی دست به جنایتی معمایی زدند.

عاملان این قتل پس از دستگیری داستان‌های عجیبی را مطرح کردند و هر یک قتل را گردن دیگری می‌اندازند.

مردادماه سال 92 ماموران پلیس پایتخت در جریان مرگ مرد ثروتمندی در خانه‌اش قرار گرفتند و با حضور در صحنه جرم پی‌بردند که این مرد در زمینه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کند و در آمد بالای از این زمینه داشته است.

ماموران در ردیابی‌هایی فنی و تحقیقات میدانی متوجه شدند که مرد ثروتمند قبل از مرگ با مرد جوانی به نام کاظم درتماس بوده و با هم مکالمه تلفنی داشته‌اند.

بدین ترتیب مأموران کاظم را به عنوان مظنون شماره یک این پرونده جنایی دستگیر کردند و وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من همراه 2 نفر دیگر به نام‌های کیان و جمال به خانه مقتول رفتیم و در آنجا کیان و جمال نقشه قتل را طراحی و اجرا کردند.

متهم گفت: ما با مقتول دوست بودیم و رابطه خوبی هم داشتیم آن روز هم برای اینکه همدیگر را ببینیم به خانه‌اش رفتیم، اما کیان و جمال با دیدن سنگ‌های قیمتی و وضعیت زندگی مقتول وسوسه شدند و تصمیم گرفتند او را بکشند. آنها  میوه و آبمیوه خریده ‌بودند و درون آن دارو ریختند و بعد هم آرش را به قتل رساندند.

بعد از اعترافات متهم کیان و جمال  که مردی افغان است دستگیر شدند و کیان به قتل اعتراف کرد و گفت: من مقتول را از مدت‌ها قبل می‌شناختم و با هم مراوده مالی داشتیم حتی من یک دستگاه به مقتول فروخته بودم که پنج میلیون تومان ارزش داشت، اما مقتول هنوز پول آن را به من نداده ‌بود من هم سر این موضوع از مقتول دلخوری داشتم.

وی افزود: روز حادثه به خانه مقتول رفتیم تا کمی خوشگذرانی کنیم و دور هم باشیم. مقداری هم میوه خریداری کرده‌ بودیم. جمال آنها را در یخچال گذاشت. من نشسته بودم و کاظم و آرش در حال بازی بودند که آرش گفت کمی از میوه‌ها بیاورید تا با هم بخوریم. جمال سر یخچال رفت که میوه‌ها را آماده ‌کند. او یک سکه نشانم داد و مدعی ‌شد این سکه ٥٠٠ میلیون تومان ارزش دارد و گفت اگر مقتول را بکشم، سکه را به من می‌دهد. او گفت ما می‌توانیم با به‌قتل‌رساندن آرش سنگ‌های قیمتی‌ای که در خانه‌اش بود را برداریم.

این متهم ادامه داد: جمال یک مجسمه شیر طلا را در خانه آرش دیده بود و همین هم باعث شد وسوسه شود. وقتی سکه را به من نشان داد من هم وسوسه شدم. جمال آب‌میوه را تهیه کرد و در آن مقداری داروی خواب‌آور ریخت و به آرش داد. آرش بدحال شد و سرگیجه گرفت و روی زمین افتاد. من گردنش را گرفتم و فشار دادم تا به گوشه‌ای ببرمش بعد هم دست و پایش را با پارچه‌ای بستم و رویش یک پارچه کشیدم تا نبیند ما چه می‌کنیم بعد هم سنگ‌های قیمتی خانه‌اش را سرقت کردیم.

متهم گفت: بعد از اینکه از خانه آرش بیرون آمدیم جمال سکه‌ای که قولش را داده ‌بود را به من داد، اما بعد متوجه شدم سکه نقره ‌است و او دروغ گفته که سکه طلا به من می‌دهد. سپس از جمال بازجویی شد. او همه اتهامات را رد کرد و گفت اصلا نمی‌داند دو متهم ایرانی چه می‌گویند و گفته‌های آنها را قبول ندارم.

با پایان جلسات بازجویی کیفرخواست علیه هر 3 متهم صادر و پرونده با اتهام قتل عمدی برای کیان و معاونت در قتل عمدی برای جمال و کاظم به دادگاه فرستاده ‌شد.

متهمان پای میز محاکمه رفتند و در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و با خواندن کیفرخواست خواستار صدور حکم قانونی شد.

در ادامه اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص و همچنین دیه به‌لحاظ جراحاتی که قبل از مرگ به مقتول وارد شده ‌بود، شدند.

سپس نوبت به کیان، متهم ردیف‌اول، رسید. این جوان 29 ساله که ٢٣ فقره سابقه کلاه‌بردای و سرقت دارد پشت تریبون دفاغ قرار گرفت و  گفت: من اتهامات شرب‌خمر، سرقت و کتک‌زدن مقتول را قبول دارم، اما قتل را قبول ندارم، چون زمانی که ما از خانه مقتول بیرون می‌آمدیم او زنده بود.

وی افزود: جمال من را تحریک کرد، او بود که این نقشه را طراحی کرد و می‌دانست که من و مقتول با هم اختلافاتی داریم و با کارهایی که انجام داد توانست من را تحریک کند و سپس همه سنگ‌ها را خودش برداشت و سکه‌ای که به من داده ‌بود هم تقلبی بود.

در ادامه 2 متهم دیگر در جایگاه حاضر شدند آنها هم اتهام خود را قبول نکردند و مدعی‌شدند که در قتل هیچ نقشی نداشتند این در حالی است که جمال به قضات گفت: من نمی‌دانم 2 متهم دیگر چرا نام من را در این پرونده آورده‌اند چون آنها و مقتول را نمی‌شناسم.

با توجه به انکارهای 2 متهم دیگر پرونده برای رفع نقص به دادسرا ارسال شد و پس از انجام دستورات دادگاه یکبار دیگر متهمان پای میز محاکمه رفتند.

روز گذشته متهم ردیف اول و دوم دوباره ادعا کردند مردی که این قتل را طراحی و اجرا کرده‌ جمال بوده و آنها نقشی نداشتند و در نهایت همه پول‌ها را جمال برداشته‌است. اما از آنجایی که جمال متهم ردیف سوم در دادگاه حاضر نبود ادامه رسیدگی به بعد موکول شد.