گروه حوادث: دستفروش کینه‌‌جو برای انتقام‌گیری از یک زن تنها اقدام به آتش‌افروزی خانه او کرد.

آتش سوزی مرموز

شامگاه 21 آبان ماه سال جاری ماموران آتش نشانی تهران در جریان آتش سوزی خانه‌ای در منطقه یافت‌آباد قرار گرفتند و خیلی زود تیم‌های امدادی و ماموران کلانتری 151 برای مهار کردن آتش و تحقیقات پلیسی پای در محل گذاشتند. آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند خانه‌ای در محاصره آتش قرار دارد که خیلی زود عملیات مهار انجام شد و پس از پایان این آتش سوزی تیم کارشناسی سازمان آتش نشانی در بررسی‌های میدانی از عمدی بودن این آتش‌سوزی خبر دادند.

شکار پلیس

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی عامل این آتش‌سوزی وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به محل آتش‌سوزی رفته و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی دوربین مداربسته شدند و در بررسی فیلم‌های قبل و بعد از آتش سوزی خانه زن تنها با صحنه عجیبی روبرو شدند.

در مشاهده فیلم‌ها مشخص شد که پسر جوانی ساعت 22 به سمت خانه زن تنها رفته و دقایقی قبل از آتش افروزی از خانه خارج و سوار بر موتورش به سرعت از محل دور می‌شود.

کارآگاهان در این مرحله تصویر پسر جوان را پیش روی زن تنها قرار دادند که خیلی زود این جوان 25 ساله که فرزاد نام دارد را شناسایی کرد.

دستفروش تنها

خدیجه وقتی فرزاد را شناسایی کرد به ماموران گفت: 4 سال قبل در چهارراه سیروس با پسر جوانی که در خیابان دستفروشی می‌کرد آشنا شدم و وقتی به او پیشنهاد دادم تا کار دیگری برای خود پیدا کند.

وی افزود: پسر جوان ظاهری آراسته و جوانی مودب بود و تصمیم گرفتم برای کار و زندگی در اتاقک پایین ساختمان‌مان زندگی کند که پسر جوان پیشنهادم را پذیرفت و قبول کرد در خانه من زندگی کند تا اینکه روزهای آخر به عنوان طلبکار از من درخواست پول کرد.

وی افزود: وقتی در برابر ادعای فرزاد قرار گرفتم با او درگیر شدم و چون خیلی عصبانی بودم از او خواستم تا از اتاقک طبقه پایین ساختمان خارج شود و فرزاد را از خانه بیرون کردم.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با توجه به اظهارات زن جوان برای دستگیری فرزاد وارد عمل شدند و در تجسس‌های ابتدایی مشخص شد که زن جوان هیچ‌گونه مدارک شناسایی یا قراردادی برای کرایه اتاقک طبقه پایین ساختمان با فرزاد ثبت نکرده است.

ردیابی پلیسی 

با توجه به اینکه فرزاد هیچ محل ثابتی برای زندگی نداشت و زن جوان نیز آدرسی از خانواده پسر جوان نگرفته بود تجسس‌های میدانی کلید زده شد تا اینکه کارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی تهران توانستند محل تردد فرزاد را در میدان شوش ردیابی کنند. همین کافی بود تا پاتوق‌هایی که فرزاد به آنجا رفت و آمد داشت تحت نظر قرار گرفته شود تا اینکه روز 25 دی ماه سال جاری فرزاد که در حال دست‌فروشی در میدان شوش بود دستگیر شد.

دست‌فروش کینه‌ای

فرزاد پس از دستگیری به آتش افروزی زن تنها اعتراف کرد و به ماموران گفت: در این 4 سال که در اتاقک پایین ساختمان زن تنها زندگی می‌کردم، خدیجه فقط از من کار می‌کشید.

وی افزود: خدیجه مرا به عنوان کارگر خدماتی به خانه‌های مردم می‌فرستاد و حتی کارهای نظافت خانه خودش را نیز انجام می‌دادم و در این مدت بارها برای انجام کارهای کشاورزی به شهرهای شمالی می‌رفتم و زن تنها از من می‌خواست که همه کارهای کشاوری را برایش انجام دهم و این در حالی بود که در این مدت هیچ پولی بابت این کارها دریافت نکردم.

فرزاد ادامه داد: بعد از همه کار و نگرفتن پول خسته شدم و از خدیجه خواستم بابت کارکردهایم پول پرداخت کند که زن تنها با شنیدن این حرف تعجب کرد و ادعا کرد که هیچ بدهکاری به من ندارد و مرا از خانه‌اش بیرون کرد.

وی افزود: شوکه شده بودم و بخاطر رفتارهای خدیجه از او کینه به دل گرفتم و نقشه‌ای برای انتقام‌گیری طراحی کردم.

پسر جوان گفت: روز حادثه با کینه‌ای که از خدیجه گرفته بودم چند روزی در کمین نشستم تا اینکه شب حادثه خدیجه برای رفتن به خانه دخترش از خانه خارج شد. فرصت خوبی برای انتقام‌گیری بود به همین خاطر سوار بر موتور به جلوی خانه خدیجه رفتم و پس از ورود به داخل خانه اقدام به ریختن بنزین کردم و سپس با آتش‌افروزی خانه به سرعت از خانه خارج شده و سوار بر موتور پا به فرار گذاشتم.

بنا به این گزارش، فرزاد از سوی شعبه 10 دادسرای ناحیه 18 برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.