گروه حوادث: پسر جوان که اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارد در اقدامی هولناک پدرش را با ضربات چکش در خانه ویلایی به قتل رساند.

این جوان برای پنهان ماندن جنایت خانوادگی اقدام به آتش افروزی خانه‌شان کرد و جسد پدرش را سوزاند.

عقربه‌ها ساعت 2 بامداد دوشنبه 12 آذر ماه سال جاری را نشان می‌داد که حادثه آتش‌سوزی در طبقه دوم یک خانه ویلایی به ماموران آتش نشانی و کلانتری 123 نیاوران مخابره شد.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری و سازمان آتش نشانی برای بررسی محل و مهار آتش سوزی در محل حادثه حاضر شدند.

جسد سوخته در خانه

آتش نشانان خیلی زود موفق به خاموش کردن آتش داخل خانه شدند و پس از عملیات در بررسی داخل خانه با جسد سوخته شده مردی روی مبل روبرو شدند و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس ویژه قتل در صحنه جرم حاضر شوند.

تیم جنایی پس از بررسی‌های ابتدایی در صحنه جرم با دستور بازپرس محسن مدیرروستا جسد را به پزشکی قانونی منتقل کردند تا علت مرگ مرد 60 ساله مشخص شود.

کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی جسد سوخته شده اعلام کردند که مرد 60 ساله قبل از آتش سوزی با ضربات جسم سخت به پشت گردنش که باعث شکستگی سر مقتول شده بود به کام مرگ فرو رفته است.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات پی بردند که همسر مقتول به مسافرت خارج از کشور رفته و مرد 60 ساله همراه فرزندش وحید 19 ساله در خانه زندگی می‌کردند که در ادامه مشخص شد وحید در زمان آتش سوزی در خانه نبوده و پس از آتش سوزی نیز به خانه بازنگشته و به پلیس مراجعه نکرده است.

در ادامه تجسس‌ها مشخص شد که وحید با پدرش از چندی قبل اختلاف  داشته و بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند.

کارآگاهان در ادامه کاوش‌های پلیسی فرضیه یک جنایت خانوادگی را پیش روی خود قرار دادند و تحقیقات برای دستگیری پسر خانواده کلید زده شد.

ماموران در این شاخه از تحقیقات پی‌بردند که وحید در زمان آتش سوزی چندین بار در نزدیکی خانه‌شان دیده شده و اما با اطلاع از آتش‌سوزی خانه‌شان، پای در صحنه آتش‌سوزی نگذاشته است.

کارآگاهان به صورت نامحسوس محل‎هایی را که وحید به آنجا رفت و آمد داشت تحت نظر قرار دادند تا اینکه ساعت 17 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه 13 آذرماه وحید در نزدیکی خانه‌شان دیده شد و همین کافی بود تا ماموران درعملیاتی غافلگیرانه این پسر جوان را دستگیر کنند.

قتل پدر

وحید پس از دستگیری به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: من و پدرم همیشه با هم اختلاف داشتیم و بارها با هم درگیر شدیم تا اینکه شب حادثه پس از مصرف مواد مخدر شیشه، پدرم دوباره به رفتارهای من بهانه گرفت و من به شدت عصبانی شده بودم.

وی افزود: عصبانی بودم به همین خاطر به طبقه پایین خانه رفتم و یک چکش کوچک برداشتم و به طبقه دوم خانه بازگشتم، پدرم روی مبل در حال تماشای تلویزیون بود و متوجه حضور من به داخل خانه نشد.

پسر جوان گفت: شیشه کشیده بودم و در حالت عادی نبودم به همین خاطر وقتی به پدرم نزدیک شدم با چکشی که در دستم بود چند ضربه محکم به پشت سر پدرم زدم که پدرم روی زمین افتاد و همه جای خانه را خون فرا گرفت.

این جوان ادامه داد: پدرم دیگر نفس نمی‌کشید و به فکر پاک کردن آثار جرم بودم که به سرعت از خانه خارج شدم و به یک پمپ بنزین رفتم و گالنی را پر از بنزین کردم.

وی افزود: وقتی به خانه بازگشتم مطمئن بودم که پدرم دیگر فوت کرده است، بدین ترتیب روی پدرم بنزین ریختم و در ادامه برای آتش سوزی داخل خانه، بنزین را روی وسایل خانه ریختم.

قاتل پدر گفت: جلوی در خروجی طبقه دوم ایستادم و فندک را روشن کردم و آن را داخل خانه انداختم که ناگهان همه جای خانه را آتش فرا گرفت و با شعله‌ور شدن آتش به سرعت از خانه خارج شدم. پس از فرار در نزدیکی خانه شاهد عملیات آتش نشانان برای خاموش کردن آتش خانه بودم و پس از آن با حضور ماموران ویژه پلیس پی بردم که ماموران جسد پدرم را پیدا کردند اما فکر نمی‌کردم متوجه شوند که مرگ پدرم به خاطر ضربات با چکش بوده است.

وی افزود: پس از اینکه جسد پدرم را از خانه خارج کردند در خیابان پرسه می‌زدم و منتظر بودم که همه چیز عادی به نظر برسد تا به خانه بازگردم اما خیلی زود دستگیر شدم.

وحید گفت: در مدت زمانیکه بیرون از خانه بودم به خاطر مصرف مواد مخدر شیشه هیچ چیز به یاد ندارم و نمی دانم چند ساعت در خیابان بودم و وقتی به حالت عادی بازگشتم تازه متوجه شدم که دست به چه کاری زدم که دیگر کار از کار گذشته بود.

بنا به این گزارش، وحید به دستور بازپرس محسن مدیر روستا برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.