گروه حوادث: جوان کینه‌ای وقتی دید هم‌صنفی‌اش با استفاده از مشتریان قدیمی او به کارش رونق داده در اقدام عجیب اقدام به آتش زدن چاپخانه کرد.

ساعت 9 شامگاه پنج‌شنبه 15 آذر ماه سال جاری حادثه آتش سوزی در یک چاپخانه در چهارراه سرچشمه به سازمان آتش نشانی و ماموران کلانتری 113 بازار مخابره شد.

خیلی زود تیم‌های امدادی در محل حادثه حاضر شدند و موفق به  خاموش کردن آتش چاپخانه شدند که در ادامه تیم کارشناسی آتش نشانی در بررسی‌ها از عمدی بودن این آتش سوزی خبر داد.

تحقیقات پلیسی

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی عامل این آتش‌سوزی عمدی وارد عمل شدند و کارآگاهان در گام نخست به سراغ دوربین‌های مداربسته نزدیکی محل حادثه رفتند. کارآگاهان در بررسی‌ها مشاهده کردند پسر جوانی با پوشاندن صورتش و سوار بر یک موتور سفید آپاچی به نزدیکی چاپخانه مراجعه کرده و سپس با ریختن مواد آتش‌زا اقدام به آتش زدن چاپخانه کرده است. ماموران در ادامه پی بردند که مستاجر جدیدی در این چاپخانه مشغول به کار شده است و مرد مستاجر نیز در تحقیقات پلیسی اعلام کرد که  با هیچ کسی اختلاف و دشمنی ندارد.

مظنون اصلی

کارآگاهان در ادامه تجسس‌ها پی‌بردند که پسر مستاجر قبلی چاپخانه که امیرحسین 30 ساله است یک موتور آپاچی سفید رنگ دارد  و همزمان با حادثه آتش سوزی از خانه‌شان در منطقه مسعودیه خارج و به شهرهای شمالی کشور رفته است.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات عملیات دستگیری تنها مظنون پرونده را که همان امیرحسین است در دستور کار خود قرار دادند.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه روز شنبه 8 دی ماه سال جاری ماموران پی بردند که امیرحسین به خانه‌شان در منطقه مسعودیه بازگشته است، همین کافی بود تا عملیات دستگیری به دستور بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 12 تهران کلید زده شود و امیرحسین در عملیات پلیسی دستگیر شد.

امیرحسین ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی در برابر مدارک و تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

پسر جوان در اعترافاتش گفت: سالها من، برادر و پدرم در چاپخانه خیابان سرچشمه مشغول به کار بودیم تا اینکه چندی قبل مالک چاپخانه ما را مجبور کرد تا چاپخانه را تحویل دهیم و بعد از آن مرد دیگری چاپخانه را اجاره کرد.

وی افزود: با توجه به تغییری که در چاپخانه‌مان پیش آمده بود مشتریانمان کم شده و مثل قدیم کار نمی‌کردیم و همین باعث به وجود آمدن یکسری مشکلات شده بود و این در حالی بود که مستاجر جدید چاپخانه از مشتریان قدیم ما سفارش کار می‌گیرد و وضعیت کاری‌اش بهتر از ما شده است.

امیرحسین ادامه داد: کینه‌ای شده بودم به همین خاطر تصمیم گرفتم هر طور شده از مستاجر جدید چاپخانه و مالک آن انتقام‌گیری کنم تا اینکه به فکر آتش‌افروزی افتادم.

پسر جوان گفت: سوار بر موتور به نزدیکی چاپخانه رفتم و پس از ریختن مایع اشتعال زا اقدام به آتش زدن چاپخانه کرده و پا به فرار گذاشتم.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با توجه به شدت آتش سوزی و خسارت این اقدام کینه‌جویانه را 150 میلیون تومان اعلام کردند. بنا به این گزارش، پسر جوان به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.