گروه حوادث: دو جوان سابقه‌دار با در دست داشتن تفنگ و چاقو اقدام به سرقت پژو 206 کردند.

صاحب خودرو قصد فروش خودرویش از طریق سایت دیوار را داشت که در دام این دو زورگیر خشن گرفتار شد.

چندی قبل پسر جوانی همراه یکی ازد وستانش پای در دادسرای امورجنایی تهران گذاشت و از ماجرای گرفتار شدن در دام دو زورگیر مسلح پرده برداشت.

پسر جوان به بازپرس پرونده‌اش گفت: قصد فروش خودروی پژو 206 سفیدرنگم را داشتم که برای فروش آن را در سایت دیوار آگهی کردم و در این مدت افراد زیادی برای خرید و مشاهده خودرو با من تماس گرفتند و مشتریان زیادی در محل قرار آمدند تا اینکه یک روز پسر جوانی با من تماس گرفت.

وی افزود: همه چیز عادی به نظر می‌رسید و پسر جوان خواست تا برای دیدن خودرویم یک قرار ملاقات هماهنگ کند که من مثل دیگر مشتریان یک قرار با پسر جوان هماهنگ کردم.

سعید ادامه داد: عصر چهارشنبه 28 آذر ماه همراه دوستم علی سوار بر خودرویم شدیم و با هم به محل قرار رفتیم. پسر جوان که کامران نام داشت همراه یکی از دوستانش در محل قرار حاضر شد که ابتدا شروع به بررسی بدنه خودرو کرد و سپس خواست تا پشت فرمان بنشیند و از نظر فنی، خودرو را مورد بررسی قرار دهد.

سعید گفت: کامران پشت فرمان خودرو نشست و همگی سوار بر خودرو شدیم و دقایقی در خیابان‌ها پرسه زدیم تا اینکه پسر جوان وارد یک خیابان خلوت شد و پس از توقف ناگهان دوست کامران یک تفنگ از زیر لباسش بیرون کشید و کامران نیز دست به چاقو شد.

شوکه شده بودیم و دو پسر جوان خواستند ساکت و بدون حرکت باشیم که در ادامه آنها ما را به اطراف تهران بردند و پس از سرقت خودرویم ما را در بیابان‌های اطراف تهران رها کردند.

تحقیقات پلیسی

با توجه به مسلح بودن سارقان تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند و در گام نخست تیم پلیسی شماره پلاک پژو 206 در سیستم سراسری پلیس ثبت شد.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه روز سه شنبه چهار دی ماه امسال ماموران گشت پلیسی در کرج به 2 پسر جوان سوار بر خودروی پژو 206 مشکوک شدند.

تیم پلیسی در این مرحله شماره پلاک خودروی دو پسر جوان را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد که این دو جوان همان سارقان مسلح هستند.

ماموران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به توقف خودروی دو پسر جوان شدند و پس از دستگیری تفنگ کلت کمری زورگیران مسلح نیز به دست آمد.

اعتراف به زورگیری مسلحانه

پسر جوان که در سابقه تبهکاری‌اش معاونت در قتل دارد گفت: پس از آزادی با کامران که از سارقان سابقه‌دار است آشنا شدم و برای خوشگذرانی نیاز به خودرو داشتیم تا اینکه تصمیم به زورگیری مسلحانه گرفتیم.

وی افزود: روز سرقت همراه کامران به محل قرار رفتم و پس از تهدید کردن صاحب خودرو و پسر جوانی که همراهش بود دست به سرقت پژو 206 زدیم و چون آنها را تهدید کرده بودیم شکایت نکنند فکر نمی‌کردیم دستگیر شویم.

بنا به این گزارش، دو سارق مسلح برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم‌شان در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.