روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد

توقیف  کشتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس

روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: گشت‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت به وسیله یکی از کشتی‌های خارجی، در اقدامی غافلگیرکننده این کشتی را که حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی در اطراف جزیره فارسی توقیف کردند. شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا کرده و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسئولین قضایی به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.

    

سقوط یک هواپیمای نظامی در بوشهر

به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی‌پور، فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: یک فروند هواپیمای نظامی حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر یکشنبه (13 مرداد) در 500 متری ساحل دلوار سقوط کرد. علت سقوط این هواپیما نقص فنی بوده و در حال پرواز آزمایشی بوده است. خلبان و کمک خلبان این هواپیما که دارای دو سرنشین بوده سالم نجات یافته‌اند. این هواپیما متعلق به ارتش ایران بوده است.

    

سخنگوی وزارت امور خارجه

هیچ اتفاق جدیدی درباره خزر رخ نداده است

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایرنا، بحث‌ها و گمانه زنی‌ها درباره تعیین رژیم حقوقی دریای خزر را «نادرست» توصیف کرد و درباره ابراز نگرانی برخی از تعیین حدود رژیم حقوقی خزر گفت: هیچ اتفاق جدیدی درباره رژیم حقوقی دریای خزر رخ نداده است. مذاکرات تا این زمان محدود به کلیات همکاری کشورهای ساحلی خزر بوده و هیچ مبحثی درباره رژیم حقوقی و تقسیم حدود بستر و زیربستر توافق و نهایی نشده است.

    

امام جمعه کرج:

ایران باید نسبت به ماجرای ورزشگاه کربلا اعتراض کند

آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در جلسه با ستاد بازسازی عتبات استان البرز گفت: این قضیه را ساده نگیرید که در کربلا ورزشگاهی را در اختیار عده‌ای می‌گذارند تا به اسم فوتبال، با حضور زنان بی‌حجاب، به رقص و پایکوبی بپردازند. وقتی در کربلا اتفاق می‌افتد نه در بغداد، یعنی می‌خواهند از آن محل مقدس، قداست‌زدایی کنند و جلوی توسعه فرهنگ شیعی را بگیرند. رئیس بنیاد غدیر استان البرز با بیان اینکه قطعاً پشت این مسئله، استراتژی دشمن است، افزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور شیعه، باید بلافاصله موضع بگیرد و اعتراض خودش را برساند. 

    

تلاش دو ساله احمدی‌نژاد برای دیدار با رهبری

عباس امیری‌فر، نزدیک‌ترین روحانی به احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری وی، در واکنش به ادعاها درباره‌ ائتلاف میان احمدی‌نژاد و محمدباقر قالیباف، در یادداشتی نوشت: «کذب محض است، قالیباف برای عیادت به دیدارش رفت است. کسی که متمرد و مطرود رهبری است؛ دو سال است که هر کسی را می‌بیند تا از مقام معظم رهبری وقت ملاقات می‌گیرد ولی به او وقت نمی‌دهند! بر خلاف نظر رهبری که مذاکره با ترامپ را جایز نمی‌داند و آدم بسیار بدی می‌داند، احمدی‌نژاد به ترامپ نامه می‌نویسد و با کمال پررویی می‌گوید ترامپ مرد عمل است! هیچ شخصیتی مثل قالیباف با او ائتلاف نمی‌کند، واقعا باعث تاسف است از این بی‌بصیرتی!»

    

پس‌لرزه‌های تولد جنجالی آقای فرماندار

محمد قمی، نماینده استان تهران در مجلس و عضو کمیسیون آموزش در واکنش به برگزاری جشن تولد برای فرماندار شمیرانات در یک جلسه رسمی و اهدای هدیه به او از سوی رئیس آموزش و پرورش منطقه به «انتخاب» گفت که هم فرماندار و هم کسانی که به او هدیه دادند باید تذکر و اخطار دریافت کنند. وی تصریح کرد: این کار در کشور رسم بدی می‌شود و به صلاح نیست. در این شرایط که مردم به سختی زندگی می‌کنند و از نظر اقصادی مشکلات زیادی دارند، انجام این کارها مناسب نیست.