خراسان رضوی در بین ۱۰ استان بحرانی کشور در زمینه طلاق

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق گفت: خراسان رضوی در زمزه ۱۰ استان بحرانی کشور درخصوص طلاق است .

به گزارش ایسنا، ناهید اعظم رام‌پناهی در همایش «آموزش‌های هنگام ازدواج» که در مشهد برگزار شد، در خصوص دغدغه شورای عالی فرهنگی گفت: سال ۱۳۹۴ در شورای عالی فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور، دغدغه‌های ازدواج و طلاق مطرح شد که درنهایت به تصویب برنامه کاهش و کنترل ملی طلاق با حضورهمه دستگاه‌های موظف و درگیر منجر شد.

وی ادامه داد: این اسناد رسمی ما را موظف کرد چاره‌اندیشی شود، بعد از آن شورای اجتماعی کشور در وزارت تشکیل و ۱۲ آسیب در آن مطرح شد که خود مقام معظم رهبری ریسمان این موضوع را در دست گرفتند. همچنین در برنامه ششم توسعه به موضوع آسیب‌ها پرداخته شد که یک از این‌ها طلاق بوده است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق عنوان کرد: در بدترین وضعیت نرخ طلاق در گروه سنی ۲۹ تا ۳۵ سال زنان ۳.۵ درصد و در مردان ۲.۸ درصد است که این نرخ در طی دوره‌ها متفاوت است. استان خراسان رضوی در زمزه ۱۰ استان بحرانی کشور است؛ اما در پنج استان اول کشور نیست. استان خراسان رضوی وضع در زمینه ازدواج خوب است.

وی بیان کرد: در شورای اجتماعی کشور مقرر شد دبیرخانه شورای عالی فرهنگی به عنوان ستاد، کنترل و کاهش طلاق از بین ۱۲ آسیب انتخاب شد و استان‌های حاد شناسایی و به سازمان‌های مختلف ابلاغ شد.

    


در اسفند ماه امسال برگزار می‌شود؛

جشنواره زنان، نوآوری‌های زیست محیطی، مشاغل سبز

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن جشنواره زنان، نوآوری‌های زیست محیطی، مشاغل سبز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، کمیته امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دفتر مشارکت‌‌های مردمی در نظر دارد این جشنواره را  در روز سه شنبه هفتم اسفندماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست سازمان برگزار کند.

از افراد علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره دعوت می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر حداکثر تا ٢ اسفند ماه ١٣٩٧ با تلفن‌های ۸۸۲۳۳۰۷۱ و ۷۲ (دفترمشارکت‌های مردمی) تماس حاصل کنند.

    


پیاده‌روی موجب کاهش نارسایی قلبی در زنان می‌شود

محققان عنوان می‌کنند جایگزین موثر ورزش کردن برای زنان مسن پیاده‌روی تند است که ریسک ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همراه با افزایش سن، بدن ضعیف‌تر شده و انجام ورزش با تجهیزات ورزش سنگین برای افراد مسن آسان نخواهد بود.

همچنین ریسک نارسایی قلبی با افزایش سن بالا می‌رود. در عارضه نارسایی قلبی، قلب به حدی ضعیف می‌شود که قادر به پمپاژ خون کافی برای تامین نیاز بدن نیست. پیاده‌روی، یکی از بهترین ورزش‌ها محسوب می‌شود و از سوی متخصصان و پزشکان سراسر دنیا توصیه می‌شود. محققان بیمارستان سنت وینسنت ماساچوست دریافتند زنان بالای ۶۰ سال سه برابر بیشتر در معرض ریسک نارسایی قلبی قرار دارند.

محققان دریافته‌اند زنان مسن که در دوره پس از یائسگی قرار دارند و ۴۰ دقیقه یا بیشتر پیاده‌روی دارند، ۲۱ تا ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر نارسایی قلبی در مقایسه با سایر زنان قرار دارند.