پیشنهادهای مکرون به روحانی

المانیتور به نقل از منابع خبری خود نوشت که امانوئل مکرون در تماس تلفنی اخیر خود با رئیس جمهوری ایران، به روحانی پیشنهاد داده که ۱۵ میلیارد یورو به اینستکس تزریق شود که از این مقدار، ۵ میلیارد یورو را خود فرانسه تزریق می‌کند و مابقی را سایر اعضای باقیمانده در برجام. همچنین مکرون از روحانی دعوت کرده که در نشست سران۷ G به عنوان میهمان افتخاری حاضر شود. نشست مذکور قرار است در فرانسه برگزار شود. بر اساس گزارش المانیتور، مکرون قصد داشته تا در نشست مذکور روحانی و ترامپ با هم دیدار کنند؛ اما روحانی مذاکره با ترامپ را تا زمان لغو تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران رد کرده است.

    

تکذیب دعوت مکرون از روحانی 

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق‌الاوسط،  یک دیپلمات فرانسوی که نامش منتشر نشده است، دعوت مکرون از روحانی برای شکست در نشست جی ۷ را تکذیب کرده و اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور از حسن روحانی برای شرکت در نشست جی ۷ دعوتی نکرده است.

    

شهادت دو نیروی سپاه در ماکو

حسن عباسی، فرماندار ماکو گفت که دو عضو سپاه پاسداران این شهرستان در درگیری با تروریست‌های تجزیه‌طلب در ماکو به شهادت رسیدند و یک نفر نیز مصدوم شده است. وی ادامه داد: پیکر مطهر شهیدان ستوان یکم ناصر مهدی‌زاده اهل بازرگان و ستوان یکم ناصر سوروری اهل نازک با هلیکوپتر به ماکو منتقل شده است و عضو مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شده که حال وی مساعد است. 

    

حل اختلاف دولت و مجلس بر سر گزارش یکساله 

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: اختلاف دولت و مجلس برای ارائه گزارش یکساله دولت به مجلس در مرداد ماه هر سال، با نظر هیأت عالی حل اختلاف قوا و ابلاغ رهبری حل شد. وی درباره چگونگی حل مشکل بیان کرد: موضوع طبقه‌بندی است و اجازه بدهید وقتی نمایندگان به مجلس بازگردند، در این زمینه توضیح می‌دهند.

    

فرصتی برای جریان اسلامگرا

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیستمین همایش انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد،اگرچه تا این لحظه تصیمی برای ورود به انتخابات پیش رو نگرفته‌ام ولی جریان اسلامگرا در انتخابات پیش‌رو فرصت‌ها و تهدیداتی دارد که می‌تواند از فرصت‌های آن استفاده کند. یکی از این فرصت‌ها نارضایتی جامعه از عملکرد دولت است. در نظرسنجی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد مردم عنوان کرده‌اند که در انتخابات مجلس پیش‌رو به نامزدهای مخالف دولت رأی می‌دهند و فقط ۲۰ درصد ذکر کرده‌اند که رایشان به گزینه‌های موافق دولت است.

    

موافقت مشروط یک مرجع تقلید با حضور زنان در ورزشگاه‌ها

اعتمادآنلاین نوشت: موضوع ورود زنان به ورزشگاه در قالب سوالی مشترک با برخی علما و مراجع عالی‌قدر در میان گذاشته شد. پاسخ دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی به این سوال که آیا زنان ایرانی می‌توانند برای تماشای بازی‌های فوتبال مردان به ورزشگاه بروند یا خیر، بدین شرح است: «فارغ از ترتب عناوین ثانویه، بنا بر احتیاط نباید در نقطه خاصی از سکوها بنشینند که مواضعی از بدن مرد که معمولاً پوشیده است را می‌بینند.»

    

می‌خواهیم سران ایران را مجبور به مذاکره کنیم

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در یادداشتی در یواس‌ای تودی به تکرار ادعاهای خصمانه و بی‌اساس خود علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد که فشارهای دولت ترامپ نظام ایران را تضعیف کرده است. وی در یادداشت پر از اتهام خود هدف از سیاست رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران را قطع درآمدهای ایران و مجبور کردن سران این کشور به نشستن پای میز مذاکره به منظور حصول یک توافق جامع و ماندگار توصیف کرد.