رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای فرمانی همه اموال حکومت ونزوئلا را توقیف کرده و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن را برای شرکت‌ها و افراد آمریکایی و غیرآمریکایی ممنوع کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان صبح سه‌شنبه (پانزدهم مرداد ماه)گزارش داد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که از طریق فرمانی اجرایی تحریم‌های موجود علیه ونزوئلا را تبدیل به یک تحریم اقتصادی کامل کرده است. براساس فرمان اجرایی ترامپ، همه اموال حکومت قانونی ونزوئلا و نهادهای وابسته به آن توقیف و تبادلات تجاری با آن، به جز در مواد خاص که تعیین می‌شود، ممنوع شده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره در این‌باره نوشت: ضروری است که اموال حکومت ونزوئلا به‌دلیل تداوم غصب قدرت توسط رژیم غیرقانونی نیکلاس مادورو، توقیف شود. ترامپ در این نامه مادورو را متهم به نقض حقوق بشر، دستگیری خودسرانه و بازداشت شهروندان ونزوئلایی، سرکوب آزادی رسانه‌ها و تلاش برای تضعیف خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت و مجلس ملی این کشور کرد. آمریکا با اعمال تحریم های گسترده علیه بیش از 100 تن از مقام های دولتی ونزوئلا و همچنین شرکت نفت و بانک مرکزی این کشور تلاش کرد تا منابع مالی دولت مادورو را قطع کند.