دیدار جان بولتون و مقامات ژاپن با محوریت ایران

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، با شماری از مقام‌های رسمی ژاپن دیدار کرد. 

دو طرف طی این دیدارها درباره طرح واشنگتن برای ائتلاف بین‌المللی در راستای حراست از کشتیرانی در خاورمیانه، در میانه افزایش تنش‌ها با ایران گفت‌وگو کردند. بولتون پس از دیدار با شوتارو یاچی، مشاور نخست وزیر ژاپن، به خبرنگاران گفت: «گفت‌وگوی بسیار سازنده‌ای درباره موضوعات مختلف داشتیم.» وی اما درباره این‌که آیا با این مقام ژاپنی درباره امنیت دریانوردی در خاورمیانه گفت‌وگو کرده یا نه، اظهارنظری نکرد.

    

وزیر خارجه عمان شنبه به ایران می‌آید

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان، بناست روز شنبه به ایران سفر کرده تا درباره تحولات منطقه با مقام‌های کشورمان گفت‌وگو کند. 

این خبر را خبرگزاری دولتی عمان امروز -دوشنبه- اعلام کرد. هنوز جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نشده است. این در حالی است که سلطان عمان پیشتر از ایران خواسته بود تا نفتکش بریتانیایی را که در آب‌های تنگه هرمز توقیف شده بود آزاد کند و از طرف‌های درگیر خواسته بود تا از افزایش تنش‌ها جلوگیری کنند.

    

وزیر دفاع:

ذره‌ای از اقتدارمان را نشان دادیم

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران گفت: وقتی کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی را به غلط توقیف می‌کنند، بلافاصله با کار غیر قانونی آنها در خلیج فارس برخورد می‌کنیم و این یعنی اراده و قدرت پاسخ گویی به هر تهدیدی را داریم. 

وی همچنین با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی در آبهای خلیج فارس افزود: مجموعه نیروهای مسلح با توانایی ساخت و بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری، تسلیحات هوشمند و پیشرفته با انهدام پهپاد متجاوز ذره‌ای از آمادگی، هوشیاری و اقتدار خود را به دنیا نشان دادند.

    

ستایش عراقچی از آمانو

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان در پی درگذشت یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر نوشت: از درگذشت آمانو عمیقا متاثر شدم. 

ما همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتیم. من کار حرفه‌ای و متبحرانه او را به عنوان مدیرکل آژانس مورد ستایش قرار می‌دهم که به بسته شدن کامل پرونده موسوم به PMD (ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران) و 15 گزارش متوالی آژانس در تائید پایبندی کامل ایران به برجام منجر شد. روحش در آرامش الهی باشد.

    

تاجیک:

برخی در جریان اصلاحات کنار بکشند تا باد بیاید

محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگویی تفضیلی با انصاف‌نیوز گفت: عده‌ای باید در جریان اصلاح‌طلبی دامن خود را جمع کنند و کنار بکشند تا باد بیاید و بعد مشخص می‌شود چه نسیمی این پشت نهفته است. چه نسیم پر طراوتی در قشرهای جوان ما نهفته است که  رویت‌ناپذیر هستند. 

به چرخش نخبگان در جریان اصلاح‌طلبی احتیاج داریم و باید اجازه‌ بدهیم ژنرال‌ها کمی استراحت کنند. عده‌ای روی فضا چنبره زده‌اند و منافع و قدرت خود را در این فضا جست‌وجو می‌کنند و نمی‌خواهند روزنه‌ای برای حضور دیگری ایجاد شود. باید اراده‎ جمعی باشد که هول بدهد و جا را خالی کند.