عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت در دستورکار قرار گرفتن تعیین تکلیف نیروهای شرکتی گفت: باید به برده‌داری مدرن پایان داد و جوانان نیز منتظر آن هستند چرا که دسترنج آنها به جیب دلالان ریخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، کیومرث سرمدی‌واله در نشست علنی دیروز مجلس طی تذکری شفاهی با انتقاد از نظام بودجه‌ریزی کشور که باعث مشکلاتی در منابع و مصارف از سوی دولت و مجلس شده که مردم را متوقع کرده، نارضایتی عمومی ایجاد کرده و بودجه را ناکارآمد جلوه می‌دهد، گفت: این موضوع در اصل اعتبار خود ما را زیر سوال می‌برد.

نماینده اسدآباد استان همدان در مجلس به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه اشاره کرد و گفت: بر این اساس ۲۱درصد منابع تحقق نیافته، ۲۵درصد زیر ۵درصد، ۱۷درصد بالای ۵۰درصد و ۳۶درصد موارد ۱۰۰درصد تحقق یافته که عملا هر ساله در دیدن منابع و بعضا عملیاتی شدن در مصارف مشکل داریم از این رو باید منابع واقع‌بینانه باشد.

وی افزود: پروژه‌ای ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما در تخصیص صرفا ۵۰درصد آن صورت می‌گیرد که آن هم با اوراق ۳ساله و میزان نقدی آن نیز ۲۰درصدی است که ته این قصه بیش از ۴۰ میلیارد تومان نمی‌شود که آن هم مشخص نیست عملیاتی شود یا خیر. از این رو اعتماد مردم سلب می‌شود و کارگزاران در مظان اتهام واقع می‌شوند.

سرمدی واله با انتقاد از اینکه چرا اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال در تبصره ۱۸ بودجه جای دیگر خرج می‌شود، اظهار داشت: این موضوع اعتماد مردم را از بین می‌برد چرا که مردم نام پروژه و ردیف اعتبار آن را دیده‌اند لذا از میرکاظمی انتظار داریم در واقعی‌سازی آنچه در بودجه می‌نویسد با آنچه تخصیص می‌دهد، ساماندهی صورت دهد و از تخصیص‌های سلیقه‌ای خودداری کند.

وی خواستار بازبینی آیین‌نامه داخلی مجلس شد و عنوان کرد: بعضی از مواردی که در جامعه می‌گذرد با دستورکار مجلس سنخیتی ندارد و مردم فکر می‌کنند که مجلس از موضوعات بی‌خبر است لذا ظرفیتی برای پرداختن به مسائل روز با افراد متخصص ایجاد شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت در دستورکار قرار گرفتن طرحی از این کمیسیون درباره تعیین تکلیف نیروهای شرکتی که کاری عمیق و ماندگار است، خاطرنشان کرد: باید به برده‌داری مدرن پایان داد و جوانان نیز منتظر آن هستند چرا که دسترنج آنها به جیب دلالان ریخته می‌شود.