رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در صورتی‌که دولت بدهی ۸۹هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را پرداخت نکند، سال آینده این سازمان با کسری ۱۴۹هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت بدهی ۸۹هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری در قالب واگذاری سهام به تأمین اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی با دولت و مجلس برگزار شده و براساس آخرین اخبار، در هیأت امنای تأمین اجتماعی صحبتی شده که ۶۹هزار میلیارد تومان از ۸۹هزار میلیارد تومان بدهی دولت در سال جاری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه احتمال دارد این مسأله عملیاتی شود، گفت: بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض هستند چرا که باید مبلغ کامل ۸۹هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ادامه داد: طی هفته‌های گذشته رایزنی‌هایی با نمایندگان و ریاست مجلس انجام شد و اخیراً نیز با «قلی‌ها» معاون اجرایی رئیس مجلس نیز صحبت کرده‌ایم و قرار است طی این هفته جلسه‌ای در ارتباط با بدهی ۸۹هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی برگزار شود.دهقان‌کیا ادامه داد: در صورتی که بدهی ۸۹هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی در سال جاری پرداخت نشود سال آینده مشکلات عدیده‌ای برای بازنشستگان رقم خواهد خورد. ما در سال آینده با کسری بودجه ۱۴۹هزار میلیارد تومانی روبه‌رو خواهیم بود.