مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان با بیان اینکه درآمد زنان باعث افزایش سطح کیفیت زندگی آنها و خانواده می‌شود، گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی در زنان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها بسترهای رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

وحیده نگین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: حضور بیشتر زنان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نگاه و ذهنیت فرهنگی جامعه نسبت به زنان را تغییر می‌دهد. در حال حاضر هیچ تضادی بین کار و خانواده وجود ندارد و هر قدر که زنان پرتلاش‌تر باشند بهتر می‌توانند به افزایش سطح فرهنگ، آموزش و بهداشت خانواده کمک کنند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای زنان در عرصه‌های مختلف، گفت: زنان شاغل با درآمد خود موجب افزایش سطح کیفیت زندگی خانواده می‌شوند و اشتغال آنها را محدود نمی‌کند.

مشاور وزیر کار در امور بانوان بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت زنان در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی تاکید کرد و گفت: زنان با تکیه بر توانایی‌های زنانه خود بخش‌هایی از اقتصاد را که مردان به هر دلیل استقبال کمی از آنها دارند، فعال نگه می‌دارند و از این طریق به رشد اقتصادی کمک می‌کنند به نحوی که اگر صنایع دستی یا خیاطی مورد توجه مردان نباشد زنان با ورود به این عرصه‌ها و مشاغل به تکمیل چرخه فعالیت‌های اقتصادی جامعه کمک می‌کنند.

نگین، ایجاد تفکر کارآفرینی در زنان و وورد آنها به فضای کسب و کار را موجب بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه آنها و تبدیل زنان به کارآفرینانی خلاق و نوآور دانست.

مشاور وزیر کار در امور بانوان با بیان اینکه رشد اقتصادی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که زنان به فرایند توسعه کمک و سهم عادلانه خود را نیز از آن دریافت کنند، خاطرنشان کرد: سهم عادلانه زنان از فرایند توسعه در قالب امکانات آموزشی و دسترسی به فرصت‌های برابر متناسب با ظرفیت‌های جنسیتی به دست می‌آید.

به گفته وی، مشارکت جمعی زنان موجب افزایش کارایی برنامه‌های توسعه‌ای و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی می‌شود و بر این اساس استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت و پتانسیل زنان در حوزه اقتصادی و مدیریتی امری ضروری است.