۴۰هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی جذب شدند

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران از جذب مجدد ۴۰هزار نفر نیروی کار تعدیل شده در صنعت قطعه‌سازی کشور، در کنار بازگشت به کار بیش از ۱۰۰هزار نفر نیروی تعلیق شده با ایجاد رونق در خطوط تولید خودروسازان خبر داد. مازیار بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در صورت تداوم روند فعلی تولید در سال آینده شاهد افزایش تیراژ تولید در خودروسازی خواهیم بود، اظهار کرد: با اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قطعا شرایط تولید بهبود خواهد یافت. وی با تاکید بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها در روند داخلی‌سازی خودروها گفت: با حفظ سیاست‌های فعلی، در سال‌های آینده شاهد عرضه چند محصول جدید از سوی خودروسازان داخلی خواهیم بود. زنجیره عظیم تأمین‌کنندگان قطعات قادر است علاوه بر ایفای نقش اصلی خود به عنوان حلقه‌های واسط صنایع خودرو، در ایجاد رونق تولید و اشتغال‌زایی صنعت کشور تاثیر به‌سزایی داشته باشد. 

    

بازنشستگان کشوری:

همسان‌سازی پلکانی نمی‌خواهیم

بازنشستگان کشوری می‌گویند: همسان‌سازی پلکانی مورد قبول ما نیست. به گزارش ایلنا، جمعی از بازنشستگان کشوری از زمزمه‌هایی مبنی بر پلکانی شدن همسان‌سازی انتقاد کردند و گفتند: همسان‌سازی باید به صورت کامل و براساس نص صریح قانون اجرا شود. آنها می‌گویند: هم‌ترازی حقوق بازنشستگان، طبق قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 باید اجرا شود. این سند قانونی تکلیف کرده تساوی حقوق بازنشستگان هم‌تراز که در سال‌های متفاوت بازنشسته شده‌اند و رساندن حقوق آنها طبق ضوابط قانونی به حقوق شاغلینی که قرار است در سال 99 بازنشست شوند. این بازنشستگان به ناکافی بودن بودجه 6 هزار میلیارد تومانی همسان‌سازی در لایحه بودجه سال بعد معترضند و می‌گویند: نمایندگان باید این بودجه را دو برابر کنند تا قانون اجرا شود، در غیر این صورت، باز هم شاهد فرار از قانون و بی‌عدالتی خواهیم بود.

    

مرگ دو کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار در ساوه

دو کارگر ساختمانی در حال انجام کار در منطقه روستایی نیوشت و سقانلیق از توابع بخش مرکزی ساوه بر اثر ریزش آوار جان باختند. به گزارش ایلنا، در حادثه ریزش آوار که صبح روز شنبه (۲۱ دی ماه) در مناطق روستایی نیوشت و سقانلیق از توابع بخش مرکزی ساوه در استان مرکزی رخ داد، دو کارگر حین کار بر اثر ریزش دیوار دچار حادثه می‌شوند. این کارگران که به دلیل سنگین بودن آوار دچار مصدومیت از چند ناحیه بدن شده بودند، به‌رغم انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی در محل حادثه جان باختند.

    

نجات دو معدنچی از زیر آوار زغال سنگ در تونل برناکی

دو معدنچی که هنگام کار در تونل برناکی معدن زغال‌سنگ طزره واحد البرز شرق بر اثر ریزش آوار زغال سنگ گرفتار شده بودند، نجات پیدا کردند. کارگران معدن زغال‌سنگ برناکی با اعلام خبر محبوس شدن دو نفر از همکاران خود به ایلنا گفتند: حادثه ریزش معدن زغال سنگ برناکی که بعدازظهر روز جمعه (۲۰ دی  ماه) اتفاق افتاد، موجب محبوس شدن دو نفر از کارگران واحد استخراج شد که خوشبختانه با اقدام به موقع سایر کارگران نجات پیدا کردند. یکی از کارگران در تشریح جزئیات این حادثه گفت: بعد از اتمام شیفت و خاموش کردن دستگاهای هوارسان به ناگاه با غیبت دو نفراز همکارانمان مواجه شدیم.

 از صدای پوکر آنها که هنوز روشن بود مطمئن شدیم این دو نفر از تونل خارج نشده‌اند. سریعا به اتفاق سایر همکاران خود را به محل کار آنها واقع در لوله شماره یک رساندیم و در آنجا دیدیم که دو نفر از همکاران باسابقه ما پشت خروارها آوار ریخته شده گرفتار شده‌اند. او افزود: امدادگران معدن با کمک سایر همکاران بعد از ساعت‌ها تلاش توانستند حوالی ساعت شش تا هفت بعدازظهر با خارج کردن آوار زغال‌سنگ ریخته شده این دو کارگر معدن را که با هم برادر بودند، سالم نجات دهند.