معوقات مزدی کارگران نیروگاه خورشیدی لامرد پرداخت شد

معوقات مزدی کارگران نیروگاه خورشیدی متعلق به شرکت پترو فرآیند کرخه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد پرداخت شد.

«محمد جابری» رئیس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی لامرد استان فارس به ایلنا گفت: با پیگیری و نشست‌های مستمر اداره کار منطقه ویژه لامرد با پیمانکار (شرکت نورسان انرژی آریا) و کارفرما (شرکت پترو فرآیند کرخه)، حدود ۲ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال بابت مطالبات مزدی ۱۱ کارگر شاغل در بخش‌های مختلف نیروگاه خورشیدی (۱۰ مگاواتی) پرداخت شد.

وی تصریح کرد: این کارگران در بخش‌های انبار و تدارکات، ایمنی و خدمات، نقشه‌بردار و کمک نقشه‌بردار و واحد حراست مشغول به کار هستند که مطالبات مزدی آنان مربوط به حقوق و دستمزد ۶ ماه نخست امسال و عیدی، سنوات و اضافه‌کاری سال‌های ۹۶ و ۹۷ بود که پس از  طرح دعوی کارگران و پیگیری هیات تشخیص اداره کار، تمامی مطالبات معوقه به حساب آنان واریز شد و در حال حاضر، مشکلی از نظر حقوق و دستمزد کارگران این شرکت گزارش نشده است.

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه لامرد از کارگران مستقر در منطقه ویژه خواست تا موارد مربوط به حقوق و معوقات خود را به هیات قانونی اداره کار منطقه ویژه اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

    

تشکیل کارگروه ویژه مجلس برای بررسی افزایش حقوق کارگران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی دولت درباره حقوق کارگران گفت: متأسفانه هر ساله شاهدیم که دولت در تنظیم لوایح بودجه سالانه کمترین توجه را به میزان افزایش حقوق کارگران دارد.

به گزارش تسنیم، علی ساری با تأکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه 99 افزایش قابل‌توجهی برای حقوق کارگران پیش‌بینی نکرده، اظهار داشت: کارگران در سخت‌ترین شرایط معیشتی و با حداقل حقوق کار می‌کنند، در صورتی که این قشر زحمتکش بیشترین بهره‌وری را در توسعه و رونق اقتصادی به‌عهده دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، شورای‌ عالی کار را دارای کمترین کارآیی دانست و افزود: هر ساله در ماه‌های پایانی سال و حتی در روزهای آخر و پس از اینکه لایحه بودجه در مجلس تصویب می‌شود، شورای‌عالی کار با جلسات متعدد و مستمر برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال بعد تصمیم‌گیری می‌کند اما در نهایت نتیجه‌ ملموسی برای کارگران ندارد.

ساری ادامه داد: دولت باید میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران را نیز مانند حقوق کارمندان در لایحه بودجه تعیین تکلیف کند و نمایندگان مجلس برای آن تصمیم‌گیری کنند.

وی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در مجلس برای بررسی میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 خبر داد و گفت: قرار است در این کارگروه به‌طور واقعی وضعیت معیشتی کارگران را بررسی و رقم واقعی را به دولت برای افزایش حقوق کارگران در سال‌ آینده پیشنهاد کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: معتقدم حداقل حقوق کارگران در سال آینده باید متناسب با افزایش حقوق کارمندان دولت و حدود 40درصد باشد.

    

تمدید بیمه تکمیلی درمان مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

دستور اداری کسر حق بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، توسط مدیرعامل این سازمان، تمدید و ابلاغ شد.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: براساس قرارداد منعقده بین کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، حق بیمه تکمیلی درمان از تاریخ یکم آذرماه سال جاری لغایت سی‌ام آبان ماه سال ۹۹، برای هر نفر ماهانه ۴۴هزار تومان است.