30هزار میلیارد تومان برآورد شده است

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به اعتبار نیاز دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و نمایندگان در تلاشند اعتباری که دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ برای این امر در نظر گرفته، را افزایش دهند. معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره اختصاص 6هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 99، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ازجمله فرهنگیان، نیروهای مسلح، ارتش، تامین اجتماعی و... به 30هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبار در نظر گرفته شده برای این امر در سال 99 حدود یک پنجم است. نماینده شبستر در مجلس افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 باید اعتبار در نظر گرفته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را افزایش دهد، یعنی همان گونه که در بودجه سال 98 از محل افزایش درآمد پالایشگاه‌ها و پتروشیمی به اعتبار پیش‌بینی شده دولت مبلغی افزوه شد، برای بودجه سال 99 نیز این اقدام انجام شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان تلاش می‌کنند اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه 99 برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را افزایش دهند زیرا با توجه به گرانی کالاها و خدمات، معیشت این قشر تحت تاثیر قرار گرفته و آنها را با مشکلات بسیار روبه‌رو کرده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در حال حاضر کشور شرایط اقتصادی خاصی را تجربه کرده و قیمت برخی اقلام و مایحتاج ضروری خانوارها چندین برابر شده، بنابراین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال 99 یکی از الزامات است.

    

کارگران پروژه بزرگراه سقز- بوکان ۸ ماه حقوق نگرفته‌اند

کارگران پروژه بزرگراه سقز- بوکان در اعتراض به عدم دریافت ۸ ماه حقوق، دو هفته است که دست از کار کشیده‌اند. به گزارش ایلنا، این کارگران می‌گویند: ۸ ماه حقوق نگرفته‌ایم و قبلا هم اضافه‌کاری و مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم. به همین دلیل دو هفته است که دست از کار کشیده‌ایم. این کارگران از مقامات و مسئولان درخواست دارند به وضعیت آنها رسیدگی شود و می‌گویند: در این اوضاع اقتصادی، هشت ماه حقوق نگرفتن به معنای از هم پاشیدگی است. در مقابل، پیمانکار عدم تخصیص اعتبارات توسط وزارت راه را دلیل این تاخیر می‌داند و می‌گوید وزارت راه صورت‌ وضعیت‌ها را تسویه نکرده است.

    

تجمع کارکنان بیمارستان الزهرای اصفهان

شماری از کارکنان بیمارستان الزهرا(س) اصفهان در اعتراض به وضعیت مطالبات عقب‌افتاده خود، صبح دیروز تجمعی را در محوطه این مرکز درمانی برگزار کردند. حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش خدماتی و درمانی بیمارستان الزهرا(س) اصفهان مشغول کارند که کارانه و اضافه‌کاری آنها طی ۹ ماه گذشته پرداخت نشده، در عین حال در ۲ ماه گذشته وعده نهار آنها حذف شده است.

«آرش نجیمی» مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه به ایرنا گفت: تجمع صنفی کارکنان بیمارستان الزهرا(س) در ارتباط با عدم پرداخت حق بیمه از سوی سازمان‌های بیمه‌گر ازجمله بیمه سلامت و تامین اجتماعی است. وی با تاکید بر اینکه به محض پرداخت حق بیمه از سوی این سازمان‌ها، کارانه و اضافه‌کاری کارکنان بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در ۲ ماه گذشته تاکنون هیچ پولی از سوی این سازمان‌های بیمه‌گر به این دانشگاه پرداخت نشده است.

نجیمی، مجموع مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سازمان بیمه سلامت از سال ۹۶ تا ۹۸ را ۱۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۷ تا ۹۸ را ۵۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: عدم پرداخت این مطالبات باعث ایجاد مشکلات مالی در همه بخش‌ها ازجمله پرداخت به کارکنان، پزشکان، پرستاران و اعضای هیات علمی شده است.