مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: باید پرداخت‌ها را به‌روز کنیم. بر این اساس با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری می‌کنیم و با توجه به اینکه ۱۰هزار میلیارد تومان بدهی به این مراکز داریم برای کنترل و پیشگیری از افزایش بدهی‌ها اقدام لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در همایش سراسری مدیران این سازمان با عنوان «بررسی عملکرد ۵ ماهه اول سال و تشریح راهبردها و برنامه‌های سازمان تا پایان سال ۹۸»‌ افزود: برای پرداخت به‌روز مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، برنامه داریم و پرداخت به‌روز برای مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده کنند، انجام خواهد شد. این کار برای توسعه سامانه نسخه الکترونیک که مورد تاکید ریاست جمهور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز است، موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه ۹۲۰۰ تا ۹۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ثابت داریم و آنچه وصول داریم ۸۲۰۰ میلیارد تومان است. یعنی ماهانه یک هزار میلیارد تومان براساس وصول حق بیمه کسری داریم و باید از سایر منابع وصول کنیم.

وی گفت: وصول مطالبات از دولت با توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه و سایر امکانات پیگیری می‌شود. وصول مطالبات از کارگاه‌ها نیز باید همراه با تدبیر باشد. ساماندهی شستا نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم این سازمان است.

سالاری درباره فروش املاک مازاد این سازمان گفت: نحوه واگذاری این املاک با هماهنگی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور در حال پیگیری است. درباره املاک مازاد در صورتی که تغییر کاربری منجر به افزایش ارزش املاک شود این کار با همکاری وزارت کشور و استانداری‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل تامین اجتماعی، شناسایی مدیران آینده را موضوع مهمی برای سازمان دانست و اظهار داشت: باید لیست همکاران شایسته برای تصدی مسئولیت‌ها داشته باشیم و افراد شایسته را برای مدیریت انتخاب کنیم. در ورود افراد به سیستم و جذب نیرو باید بازنگری کنیم و مبنای عادلانه‌ای برای این کار اتخاذ می‌کنیم.

سالاری ادامه داد: درباره پزشک و پرستار که کسری نیرو وجود دارد، جذب نیرو خواهیم داشت اما جذب بدون ضابطه نیرو نخواهیم داشت.

مدیرعامل تامین اجتماعی، تسریع در تنقیح و تجمیع بخشنامه‌ها را از دیگر فعالیت‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم است و باید با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتر انجام شود. در تحقق این امر، دیدگاه‌های شرکای اجتماعی اخذ شود و مورد توجه قرار گیرد.

سالاری درباره بیمه‌های حمایتی نیز اظهار داشت: حوزه بیمه‌های حمایتی حتما کنترل شود که افراد من غیرحق خارج شوند و تعهدات سازمان در بیمه‌های حمایتی افزایش پیدا نکند بلکه واجدان شرایط به ویژه کارگران ساختمانی جایگزین شوند.

وی ادامه داد: هلدینگ درمان تامین اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفت. معاونت درمان این سازمان می‌تواند نقش نظارتی و خرید خدمات را ایفا کند و هلدینگ درمان باید بازوی اجرایی معاونت درمان باشد.

مدیرعامل تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های سازمان قابل صرفه‌جویی نیست اما در حدود ۲۰درصد باقی‌مانده باید تلاش کنیم و صرفه‌جویی را همیشه در رفتار خود مورد توجه داشته باشیم.

سالاری تصریح کرد: توسعه فناوری اطلاعات و خدمات غیرحضوری از مسائل مهم تامین اجتماعی است که باید مورد توجه بیشتر باشد.