سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از واریز بسته حمایتی نقدی برای دو میلیون و ۶۰۰هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان خبر داد.

محمدحسن زدا در یک برنامه تلویزیونی گفت: بسته حمایتی پول نقد است که به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان می‌گیرند، واریز می‌شود.

وی افزود: مبلغ این بسته ۲۰۰هزار تومان است که پرداخت آن از طریق رسانه‌ها یا پیامک بانک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

زدا گفت: دریافت‌کنندگان بسته حمایتی ۳ گروه هستند که شامل بازنشستگان ازکارافتادگان و بازماندگان هستند که کار واریز به حساب آنها آغاز شده است و تا پایان روز دوشنبه (دهم دی ماه) به حساب تمام مستمری‌بگیرانی که زیر ۳ میلیون تومان دریافتی دارند، واریز می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: اگر این مبلغ به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی واریز نشد، می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند و پیگیری کنند.

زدا گفت: سعی داریم تا پایان سال دو مرحله دیگر این بسته را به حساب مستمری‌بگیران واریز کنیم.

وی افزود: با توجه به زمان بر بودن تهیه کالا و عرضه آن، برای نخستین بار قرار شد بسته حمایتی به صورت نقدی پرداخت شود و احتمال اینکه در دفعات بعد کالا در اختیار افراد واجد شرایط قرار بگیرد، وجود دارد.

زدا درباره بسته حمایتی بیمه‌شدگان و کارگران نیز گفت: بسته حمایتی کارگران را هم در دستور کار داریم. این گروه‌ها دارای هم‌پوشانی هستند و از آن جایی که ممکن است بیمه‌شدگان از طریق سیستم‌های دیگر این کمک را دریافت کرده باشند، هم‌پوشانی‌ها را مشخص کرده‌ایم. ۶ میلیون و ۵۰۰هزار نفر بیمه‌شده که دریافتی زیر سه میلیون تومان در ماه دارند و تاکنون این کمک را دریافت نکرده‌اند مشمول این بسته هستند و در صورتی که تامین اعتبار شود به این افراد بسته حمایتی تعلق می‌گیرد.

وی در پاسخ به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: کمیته مشترکی با بازنشستگان کشوری تشکیل دادیم تا از نظرات بازنشستگان و متخصصان بیمه بهره‌مند شویم. چند مدل برای این موضوع ارائه شده است که باید به یک مدل مشترک برسیم. پس از انتخاب مدل و محاسبه بار مالی و تامین اعتبار موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی قابل انجام است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور به‌طور کامل حذف شده است. درباره مراکز درمانی طرف قرارداد نیز حذف دفترچه در حال اجراست و در ۱۴ استان باقی‌مانده نیز ظرف چند روز آینده برنامه حذف دفترچه‌ها آغاز می‌شود.