مرد اندیمشکی در یک قدمی چوبه دار بخشیده شد

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از صلح و سازش در پرونده قتل پس از هشت سال خبر داد و گفت: اعضای شورای حل اختلاف اندیمشک با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت خانواده مقتول پس از ۸ سال قاتل را از چوبه دار رها کنند. 

عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از صلح و سازش در پرونده قتل پس از هشت سال خبر داد و اظهار داشت: سال ۱۳۸۹ در پی اختلاف محلی و عدم سازش و توافق در منازل عشایری نزاعی بین دو طایفه به وقوع پیوست که در این درگیری یک نفر که نسبت فامیلی با هم داشتند به قتل می‌رسد که در مرحله‌ بدوی پس از گزارش کلانتری مربوطه و در جریان قرار گرفتن پرونده و سیر مراحل قانونی، قاتل دستگیر و بعد از محاکمه، حکم قصاص وی صادر می‌شود. وی افزود: این پرونده به درخواست خانواده قاتل و دستور رئیس دادگستری این شهرستان در سال جاری به شورای حل اختلاف اندیمشک ارجاع شد که با تلاش‌های شبانه روزی اعضاء شورای حل اختلاف و معتمدین محلی در جهت ایجاد صلح و سازش میان دو طایفه درگیر، سرانجام تلاش‌ها و زحمات رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و اعضای شورای حل اختلاف اندیمشک موثر واقع شد و اولیاء دم با عفو و بخشش قاتل فرزند خود، از اجرای حکم قصاص صرف نظر کردند. زبیدی نیا در ادامه بیان کرد: در نشستی با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، اعضاء شورای حل اختلاف، معتمدین، مصلحین، بزرگان و ریش سفیدان، با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت خانواده مقتول پس از ۸ سال قاتل را از چوبه دار رها کنند.

    


سقوط مرگبار دختر جوان  از طبقه چهارم در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان از سقوط مرگبار دختر 18 ساله از طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در مرکز شهر خبر داد. 

سرهنگ جمشید باقری در توضیح این خبر اظهار کرد: در ساعت 3:15 دقیقه بامداد خبری مبنی بر سقوط دختری 18 ساله از طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی واقع در مرکز شهر به فوریت‌های پلیسی داده شد. وی ادامه داد: پس از اعلام گزارش عوامل کلانتری 12 در اسرع وقت به محل اعزام شدند که پس از حضور در صحنه و بررسی به علت آسیب و جراحات وارد شده به سر، این دختر جوان توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان بعثت منتقل شد. سرهنگ باقری تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تلاش‌های پزشکان طی چند روز دوشنبه در بیمارستان، این دختر جوان جان خود را از دست داد. فرمانده انتظامی شهرستان همدان در پایان یادآور شد: پرونده سقوط این دختر جوان برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی و پزشکی قانونی ارسال شد.

    


سارق قدیمی توبه‌اش را شکست

دزد شیک پوش بعد از سالها توبه‌اش را شکست و پای در دنیای تبهکاری گذاشت. 

چندی قبل ماموران کلانتری 15 احمدآباد در جریان سرقت کش‌رو زنی از چند مغازه موبایل فروشی و ساعت فروشی در بازار امیری و احمدآباد قرار گرفتند. بدین ترتیب تیمی از ماموران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و در تیم پلیسی در گام نخست به سراغ دوربین‌های مداربسته داخل مغازه ها رفتند و در این مرحله تصویر سارق شیک‌پوش که مردی 50 ساله بود به دست آمد. تصویر متهم در اختیار مغازه‌داران قرار گرفت و ماموران به صورت نامحسوس شروع به گشت زنی در بازارهای امیری و احمدآباد کردند تا اینکه مرد جوانی که در گذشته نیز مغازه‌اش از سوی مرد شیک پوش هدف سرقت قرار گرفته بود با ماموران تماس گرفت. صاحب مغازه ساعت فروشی ادعا کرد دزد مغازه‌اش بار دیگر به مغازه وی در پاساژ جزیره مراجعه کرده است که همین کافی بود تا ماموران خیلی زود در محل حاضر شده و دزد شیک پوش را دستگیر کنند.

مرد 50 ساله ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی در برابر فیلم‌های صحنه سرقتش در مغازه‌های موبایل و ساعت فروشی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد. این مرد که از دزدان قدیمی است در اعترافاتش گفت: سالها قبل توبه کردم و دیگر دزدی نمی‌کردم و همه افسران پلیسی که مرا دستگیر کرده بودند امروز یا فوت کرده یا بازنشسته شده بودند به همین خاطر با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی‌ام زیاد شده بود دوباره تصمیم به سرقت گرفتم. بنا به این گزارش، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.