گروه حوادث: ابلیس سیاه که پس از آزادی از زندان باند مخوفی تشکیل داده بود اجیر شد تا پدر پیر یک پسرناخلف را به قتل برساند.

بامداد شوم

بامداد یکشنبه 21 بهمن ماه سال جاری ماجرای قتل فجیعی در شهرک غرب به ماموران کلانتری 134 شهرک غرب مخابره شد. 

وقتی تیمی از مأموران تجسس کلانتری پای در قتلگاه گذاشتند خود را در برابر جسد مردی 68 ساله در طبقه چهارم ساختمانی واقع در بلوار دریا قرار گرفتند.

خیلی زود ماجرای قتل خاموش این مرد به اداره دهم پلیس آگاهی و بازپرس جنایی پایتخت اطلاع داده شد و تجسس‌ها نشان داد نخستین کسی که با پلیس 110 تماس گرفته پسر پیرمرد بوده است.

این پسر تحت بازجویی قرار گرفت و به افسر تحقیق گفت: عصر روز 20 بهمن ماه همراه اعضای خانواده ام در خانه پدرم میهمان بودیم و پس از آن به خانه‌مان در کرج رفتیم.

وی افزود: ساعت هفت عصربود که به پدرم زنگ زدم تا به او اطلاع دهم به خانه رسیدیم اما او جوابی نداد سریع با برادر بزرگترم تماس گرفتم و از او خواستم به پدرم سرکشی کند از او شنیدم در تهران نیست با نگرانی ساعت 12 شب بود که به همراه یکی از اقوام همسرم خودم را به تهران رساندم تا به پدرم سرکشی کنم.

این مرد گریان ادامه داد: وقتی در آپارتمان را باز کردم ، با به هم ریختگی وسایل خانه روبرو شدم و در اتاق خواب با جسد پدرم که دست، پا و دهانش با پارچه بسته شده بود روبرو شدم باورم نمی شد پدرم بعد از میهمانی کشته شده باشد.

نمایش دلواپسی

کارآگاهان جنایی در تجسس‌های ابتدایی خود دریافتند که مادر«حمید» 30 ساله همسر دوم قربانی جنایت بوده و از چندی پیش با پدرش اختلاف شدیدی داشته و برخلاف فضاسازی‌های این جوان که خود را دلواپس پدر نشان می‌داد او با مقتول صمیمی نبوده است.

همین سرنخ کافی بود تا حمید دستگیر شود و وقتی دید رازش لو رفته است پرده از دسیسه شوم خود بردارد.

ردپای ابلیس سیاه

حمید در بازجویی‌ها گفت: یک شرور منطقه ستارخان به نام علی 35 ساله در قتل پدرم دخالت داشته است.

حمید افزود:  با این شرور قرار گذاشته بودیم تا من به همراه اعضای خانواده و به بهانه میهمانی به خانه پدرم بروم و دور از چشم همه از طریق آیفون در ورودی مجتمع را باز کنم و علی به همراه دوستانش به پشت بام خانه رفته و آنجا مخفی شوند و وقتی ما رفتیم دست به کار شوند.

دستگیری آدمکش‌ها

اعترافات پسرناخلف کافی بود تا ردیابی علی آغاز شود کارآگاهان  فاش کرده بودند این شرور بارها زندانی شده است و آخرین بار در سال 91 بخاطر آزار و اذیت پسری 21‌ساله دستگیرشده بود.

این شاخه تحقیقاتی نشان داد  علی بخاطر این اقدام پلید به «ابلیس سیاه» معروف شده بود و عجیب اینکه چهار ماه پیش از زندان آزاد شده است .

پرونده شوم این آدمکش نشان می داد که او در سال 89 پسری 21‌ساله را با تهدید هدف نیت شوم خود قرار داده است وپس از آن به مدت دو سال این جوان و خانواده اش را به مرگ تهدید می کرد تا اینکه در سال 91 ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران وی را دستگیر کرده اند و حتی عکس ابلیس سیاه با دستور بازپرس برای شناسایی دیگر طعمه‌های بدون پوشش انتشار یافته است. 

دستگیری ابلیس سیاه 

کارآگاهان جنایی از حمید شنیدند که علی با آزادی از زندان در منطقه ستارخان جولان می دهد و همین کافی بود تا با شناسایی دقیق پاتوق ابلیس سیاه ،او را در عملیاتی غافلگیرانه روز 23 بهمن ماه سال جاری به دام اندازند.

اعتراف قاتل

علی که با جوسازی ادعای بی‌گناهی می‌کرد پس از مواجهه حضوری چاره‌ای جز اعتراف ندید و با لو دادن همدستانش به کارآگاهان گفت : مدتی پیش با حمید آشنا شدم،  او مدام از بدرفتاری‌های پدرش گلایه می‌کرد تا اینکه ادعا کرد پدرش در خانه اش گاوصندوقی دارد که داخل آن پر از پول، طلا و اسناد مالکیت است ؛ حمید از من خواست دست به سرقت از خانه پدرش بزنیم تا اسناد مالکیت به حمید و طلا و جواهرات داخل گاوصندوق نیز به 

من برسد . 

وی افزود: روز قتل من و دو دوستم نقشه‌ای طراحی کردیم ، حمید به همراه خانواده اش و به بهانه میهمانی به خانه پدرش رفت . حمید از طریق آیفون درمجتمع را باز کرد و من به همراه دو تن از دوستانم مستقیم به پشت بام رفتیم و منتظر ماندیم تا حمید و خانواده اش از خانه خارج شوند . با رفتن حمید و خانواده‌اش، به نام همسایه زنگ آپارتمان پدر حمید را زدیم با باز شدن در خانه، به زور وارد خانه شده و پیرمرد را مستقیم به اتاق خواب بردیم . دست، پا و دهانش را محکم بستیم کلی او را کتک زدیم تا بگوید گاوصندوق کجاست؟ و فهمیدیم گاو صندوقی درکار نیست.

ابلیس سیاه ادامه داد: سرانجام محل نگهداری پول و طلاجات را در یکی از اتاق‌ها پیدا کردیم و با سرقت آنها در حالیکه دست ، پا و دهان مقتول محکم بسته شده بود از خانه خارج شدیم .

دستگیری دو نوچه ابلیس

فرهاد و امیر 29 و 30 ساله خیلی زود در منطقه پارک وی و ستارخان به دام افتادند و پذیرفتند در سرقت طلایی از خانه پیرمرد تنها دست داشته اند.

رازهای عجیب

کارآگاهان که برای یافتن طلاهای سرقتی مخفیگاه ابلیس سیاه را تحت بازرسی قرار داده بودند خود را در برابر یک انبار پر از طلا و فرش به همراه دیگر اموال سرقتی دیدند و فاش کردند این باند با شناسایی زنان و مردان سالخورده به خانه‌های آنها حمله کرده و دست به سرقت‌های خشن می‌زنند. 

ابلیس سیاه در بازجویی‌ها فاش کرد اعضای باندش تصمیم داشتند با سفر به تبریز و اصفهان به سرقت‌های مشابه دیگری دست بزنند که در پرونده قتل پدر حمید دستگیر شدند.

حمید در بازجویی‌ها گفت:قرار نبود پدرم به قتل برسد و علی و نوچه‌هایش زیاده روی کرده‌اند حالا خیلی پشیمان هستم.

بنابه این گزارش؛تجسس‌ها در این پرونده تکان‌دهنده در حالی برای شناسایی دیگر قربانیان این باند که خانه‌هایشان مورد دستبرد قرار گرفته اند ادامه دارد که بازپرس شعبه پنج دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت هر سه مرد مخوف و پسر پیرمرد تنها را صادر کرده است تا با بازسازی صحنه قتل پرونده برای صدور کیفرخواست آماده شود.

این گزارش حاکیست؛ مردان و زنانی که خانه‌هایشان با شگرد باند ابلیس سیاه مورد دستبرد قرار گرفته است می‌توانند به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.