گروه حوادث: دزد جوان که با طراحی نقشه‌ای از دوستش 135 هزار دلار سرقت کرده بود خودش در دسیسه دوستانش گرفتار شد.

ماجرای این شاه دزدی زمانی فاش شد که پلیس تهران با تحقیقات شاخه ای توانست همه دزدان آشنا را ردیابی کند.

زورگیری از آشنا

ظهر دوم آبان ماه سال جاری مرد جوانی با چهره‌ای آشفته پای در کلانتری 138 تهران گذاشت و از ماجرای گرفتار شدن در دام زورگیری یکی ازدوستانش خبر داد.

این مرد که هنوز باور نداشت یک دوست برای او دسیسه ای مخوف طراحی کرده باشد با وجود تهدیدهای زیاد دزد پلیس رادر جریان قرار داد.

پلیس وارد عمل شد

با این ادعاهای عجیب  تیمی از پایگاه 6 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده ماموریت پیدا کردند تا عامل این سرقت میلیاردی را دستگیر کنند.

کارآگاهان  در نخستین اقدام مرد جوان را تحت بازجویی قرار دادند او در تحقیقات ابتدایی به ماموران گفت: چندی قبل یک زمین سه میلیارد تومانی در منطقه فشم خریدم و پس از مدتی یکی از دوستانم که مسعود نام دارد پیشنهاد داد تا برای سرمایه گذاری زمین میلیاردی را بفروشم و با پول‌هایم دلار بخرم که با توجه به حرف‌هایی که می‌زد تصمیم به این کار گرفتم و پس از فروش زمین میلیاردی اقدام به خرید 135 هزار دلار کردم.

وی افزود: پس از چند روز که قیمت دلار بالاتر رفته بود مسعود به سراغم آمد و ادعا که الان وقت فروش دلارها است و من نیز تصمیم به فروش دلارها گرفتم و قرار شد تا صبح روز دوم آبان ماه همراه او به بازار بروم و دلارها را به یکی از دوستانش بفروشم.

مرد جوان ادامه داد: همراه مسعود به بازار تهران رفتیم و در کوچه‌های خلوت بودیم که ناگهان مسعود چاقویی از زیر لباسش بیرون کشید و با تهدید کوله‌پشتی‌ام که دلارها را داخلش گذاشته بودم را به سرقت برد.

پس از سرقت دلارها به خانه مسعود در منطقه تهران‌نو، خیابان فرخی رفتم اما متوجه شدم که دوستم پس از سرقت دلارها فراری شده و دیگر به خانه بازنگشته است.

سرنخی زنانه

کارآگاهان در گام بعدی، خانواده مسعود را مورد تحقیق قرار دادند و در این مرحله مشخص شد که مسعود از چندی قبل با زن جوانی به نام سارا آشنا شده و به خانه وی در منطقه سهروردی رفت و آمد دارد.

همین کافی بود تا ماموران با هماهنگی بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 8 تهران پای در خانه سارا بگذارند.

سارا وقتی در برابر ماموران قرار گرفت ابتدا ادعا کرد که هیچ اطلاعی از مسعود ندارد اما پیدا شدن 10 هزار دلار سرقتی کافی بود تا زن جوان سرنخ جدیدی در اختیار ماموران قرار دهد.

کارآگاهان در این مرحله با تحقیق از زن جوان پی‌بردند که مسعود پس از سرقت، خانه‌ای در خیابان پل گیشا اجاره کرده و زندگی جدیدی را شروع کرده است.

شاه دزد

کارآگاهان در این مرحله مخفیگاه مسعود در خیابان گیشا ردزنی کردند و برای اطمینان از حضور متهم، به صورت نامحسوس مخفیگاه مسعود تحت نظر قرار گرفت تا اینکه روز 5 آبان ماه سال جاری ماموران در عملیاتی غافلگیرانه سارق میلیاردی را دستگیر کردند.

تیم پلیسی پس از دستگیری مسعود، در بازرسی از مخفیگاه وی 7 هزار دلار سرقتی را به دست آوردند.

مسعود که راهی جز اعتراف نداشت پس از دستگیری ادعا کرد که مابقی دلارهای سرقتی را دو جوان 20 ساله که با هم برادر هستند به سرقت برده‌اند.

مسعود به ماموران گفت: پس از سرقت به کرج رفتم و در خانه مجردی دو دوستم که با هم برادر هستند پنهان شدم و پس از 10 روز زندگی پنهانی تصمیم به فروش دلارها گرفتم و از خانه دوستانم خارج شدم.

وی افزود: هنوز چند قدمی از خانه دوستانم فاصله نگرفته بودم که ناگهان دو جوان موتور سوار در برابرم قرار گرفتند و با تهدید چاقو و قمه، کوله پشتی‌ام که 120 هزار دلار داخل آن بود را سرقت کردند. سارق جوان ادامه داد: دو سارق قمه به دست را قبلا در ملاقات سعدی و آرمان که برادر هستند دیده بودم و مطمئن هستم که نقشه سرقت دلارها از سوی آنها طراحی شده است.

دستگیری دو برادر شاه دزد

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با اطلاعات به دست آمده از مسعود به منطقه فردیس کرج رفته و موفق به دستگیری دو برادر جوان شدند.

سعید و آرمان ابتدا خود را بیگناه می‌دانستند اما وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفتند به ناچار لب به سخن باز کردند و دو دوستشان که بیژن و بهمن نام دارند را به عنوان دزدان دلارهای مسعود معرفی کردند.

بدین ترتیب کارآگاهان 20 آبان ماه سال جاری برای دستگیری بیژن و بهمن وارد عمل شدند و با شناسایی خودروی دو سارق جوان دستور ایست را برای آنها صادر کردند.

بیژن و بهمن که سوار بر خودروی پژو 206 بودند در حالیکه ماموران مسیر آنها را مسدود کرده بودند پا به فرار گذاشته و با حرکات مارپیچ و سرعت زیاد سعی بر فرار از سایه پلیس داشتند که کارآگاهان در این مرحله مجبور به شلیک به لاستیک خودروی دزدان شدند.

دزدان در حالیکه ماموران چهار لاستیک آنها را هدف قرار داده بودند به مسیرشان ادامه داده و درحالیکه کنترل خودرو را از دستشان خارج شده بود با چند خودروی عبوری دیگر تصادف کردند تا اینکه ماموران با مسدود کردن مسیر آنها موفق به دستگیری دو سارق فراری شدند.

اعترافات دزدان

بیژن و بهمن پس از دستگیری ادعا کردند که با همدستی دو برادر جوان نقشه سرقت را طراحی کردیم و پس از سرقت دلارها به یکی از شهرهای غربی کشور رفته و در آنجا مخفی کردیم.

بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای کشف دلارهای سرقتی ادامه دارد و متهمان به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پایگاه 6 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.