گروه حوادث:سناریوی دروغ زن جوان برای سرقت 700 میلیونی از خانه اش پشت‌گرده عجیبی داشت.

سرقت میلیونی

روز سوم آبان ماه امسال یک زن هراسان و آشفته با پلیس 110 تهران تماس گرفت و خبر از یک سرقت میلیونی داد. این زن که صدایش می‌لرزید گفت: در غیاب من به خانه مان دزد زده است و  طلا و ارز به ارزش 700 میلیون تومان به سرقت برده است.

تحقیقات میدانی

با گزارش این سرقت به کلانتری 132 نبرد تیمی از ماموران تجسس به خانه زن جوان که خود را اکرم معرفی می کرد  اعزام شدند.

 این زن در تحقیقات میدانی پلیس به افسر تجسس گفت: وقتی از خرید به خانه بازگشتم سه مرد در خانه ام حضور داشتند و وقتی با من روبرو شدند با حمله به سمتم کتکم زدند و با سرقت طلا و دلارهایم به ارزش 700 میلیون تومان از خانه خارج شدند و پا به فرار گذاشتند.

یک دروغ

ماجرای این سرقت خشن خیلی زود با دستور بازگرس دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار  ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در این مرحله کارآگاهان با توجه به ادعاهای اکرم به بررسی های میدانی دست زدند و در نخستین اقدام برای به دست آوردن اثری از 3 دزد خشن به بازبینی از دوربین های مشرف به محل سرقت پرداختند و دریافتند در سه روز گذشته هیچ رفت و آمد مشکوکی در این ساختمان و محله صورت نگرفته است .

همین کافی بود تا کارآگاهان به ادعاهای اکرم شک کرده و با اقدامات تخصصی فاش کنند که این زن سناریوی دروغینی را طراحی کرده است وهیچ سرقتی آن هم به ارزش 700 میلیون تومان انجام نشده است.

اعترافات زن دروغگو

با این فرضیه قوی خیلی زود اکرم تحت بازجویی ویژه قرار گرفت و درحالیکه از افشای دروغش شوکه شده بود رازش را فاش کند.

این زن درباره اینکه چنین دروغ بزرگی را مطرح کرده است به افسر تحقیق گفت: از دست شوهرم خسته شده بودم ما از مدت ها پیش اختلاف داشتیم او بدرفتار است بخاطر همین برای انتقام از  آزار و اذیت های شوهرم ماجرای سرقت را مطرح کردم و می خواستم مسیر تحقیقات را به سمت شوهرم ببرم و او به دردسر بیفتد.

یک اتفاق جدید

با این اعترافات و درحالیکه اکرم در جایگاه متهم نشسته بود بازپرس دستور بازرسی از خانه این زن را صادر کرد و کارآگاهان این بار با اتفاق جدیدی روبرو شدند و در بازرسی خانه اکرم  یک کلت کمری 9 میلیمتری، چندین فشنگ و مقادیری مواد مخدر مشکوک به تریاک و سوخته تریاک به دست آوردند.

تحقیقات در این شاخه نشان داد  که کلت کمری و مواد مخدر متعلق به شوهر این زن به نام محمد است.

اعتراف محمد

«محمد»، در بازجویی ها ادعا کرد کلت کمری را از داخل یک باغ در شهرستان دماوند پیدا کرده است و اصرار کرد دروغ نمی گوید.

بنابه این گزارش، با توجه به شکل تغییر یافته جرم برای شوهر اکرم پرونده او در دادسرای ناحیه 20 تهران مطرح شده و تحقیقات درباره کلت کمری ادامه دارد.