گروه حوادث: مردی شیکپوش به داروخانه‌های تهران میرفت و دست به سرقتهای باکلاس میزد. این مرد می‌گوید نیازی به پول نداشته است و تنها انگیزه اش انتقام از داروخانه‌ها بوده‌است.  از چندی پیش ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های عجیبی در سطح شهر بودند که در همه آنها مردی با ظاهری شیک به سرقت با روش کش روی دست می‌زد.

یکی از فروشندگان داروخانه‌ای در شمال تهران به پلیس گفت: دزد خیلی مودب بود او از من خواست تعدادی ریش تراش مارکدار را روی پیشخوان بگذارم تا انتخاب کند من هم این کار را کردم او بدون اینکه خرید کند داروخانه را ترک کرد و بعد از رفتنش فهمیدم یک ریش تراش میلیونی که بهترین هم بود را سرقت کرده‌است بیرون از داروخانه دویدم اما اثری از دزد نبود.

ماموران که با دستور بازپرس پرونده این سرقت‌ها برای رازگشایی وارد عمل شده بودند در بازبینی دوربین‌های مداربسته به مردی خونسرد و شیک پوش برخوردند که با سیاهکاری فروشنده و سو استفاده از حواس پرتی آنها در چشم بر هم زدنی دست به سرقت زده و به آرامی داروخانه ها را ترک می‌کرد. ماموران با بررسی آلبوم دزدان حرفه‌ای پی بردند که این دزد تازه‌کار بوده و هیچ سرنخی از او در دست نیست.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه روز نهم بهمن ماه ماموران عملیات کلانتری نیاوران در جریان یک سرقت به شیوه کش‌روی از یکی از داروخانه های شمال تهران قرار گرفتند.

تیم عملیاتی خیلی سریع خودش را به این داروخانه رساند و مرد خوش تیپ را که با برداشتن لوازمی گرانقیمت از داروخانه قصد سرقت آنها را داشت پیش روی خود دیدند. 

صاحب داورخانه وقتی پلیس را دید ادعا کرد این دزد از غفلت کارمندان سوء استفاده کرده و مقداری داروی میلیونی، سرقت کرده است.

این مرد که منصور نام دارد در ابتدای تجسس ها سکوت کرد و اصرار عجیبی به بیگناهی و سو تفاهم داشت اما ماموران خیلی زود فاش کردند منصور تاکنون به 15 داروخانه در سطح شهر با همین شگرد دستبرد زده و تحت تعقیب پلیس بوده‌است. منصور که فیلم‌های دوربین مداربسته را می‌دید چاره‌ای جز اقرار نداشت و با به گردن گرفتن همه سرقت‌های مشابه انگیزه خود را  حس انتقام جویی و کینه ای که از داروخانه‌ها به دل گرفته بود، دانست

منصور 54 ساله گفت: چند سال پیش از  داروخانه ای دارو خریدم که به علت معیوب بودن دچار بیماری شده و پس از آن تصمیم گرفتم از داروخانه ها سرقت کنم.

گفت‌وگو با دزد

منصور آرام و قرار ندارد و اصلا تمایلی برای گفت‌وگو در وجودش نیست:

   در این سن و سال دزد شدی؟

من دزد نیستم اصلا هم نمی‌خواهم به من دزد بگویند.

   پس این همه سرقت آن هم با یک شگرد رو دزدی نمی دونی؟

اگر دزد بودم تا این سن حتما سابقه زندان داشتم حتما من را در پلیس و دادسرا می‌شناختند. این ها دزدی نیستند انتقام هستند!

   انتظار داری حرف هایت را باور کنیم؟

دلیل دارم و بدون انگیزه نیستم می‌خواهید نزد دکتر برویم ببینید راست می‌گویم.

   گفتی داروی اشتباهی خورده‌ای که مقصر داروخانه بود؟

بله.زندگی‌ام را از من گرفت.

   چه دارویی بود؟

هرچه بود ضربه بدی به مرد بودن من زد زندگی‌ام تحت تاثیر قرار گرفت همه وجودم پر کینه شد و حالا انتقام میگیرم.

   خب از همان داروخانه شکایت میکردی؟

سکوت. حوصله حرف زدن ندارم من خانواده دارم و باید عقده‌هایم را طوری از بین میبردم.

بنابه این گزارش؛ پلیس در تجسس هایش دو خریدار اموال سرقتی را هم دستگیر کرد و مشخص شد منصور در این مدت 30 میلیون تومان به جیب زدهاست. 

سرقت شاسی بلندها با جرثقیل

 دو دزد خلاق دسیسه سرقت خودروهای شاسی بلند تهرانی‌ها را با جرثقیل اجرایی می‌کردند.

پلیس قلهک از مدتی پیش خود را در برابر سرقت‌های عجیبی دید که در آنها  پنج ماشین مدل بالا و شاسی بلند فقط در مدت یک ماه  در محدوده قلهک به صورت سریالی به سرقت رفته بودند.

ماموران تجسس کلانتری در بررسی‌های میدانی از محل‌های سرقت با راز عجیبی روبرو شدند.

دراین سرقت‌ها دزدان با استفاده از یک جرثقیل به صورتی که  رهگذران گمان کنند خودروی یکی از آنها خراب شده است و باید با جرثقیل حمل شود دست به این سرقت‌ها می‌زدند.

پلیس اقدامات ویژهای انجام داد تا اینکه شامگاه یکشنبه ماموران به یک جرثقیل که در حال حمل خودروی شاسی بلند بود مشکوک شده و با توجه به مشابهت ظاهر آن با جرثقیل دزدان، به تعقیب آن پرداختند.

در این تعقیب و مراقبت مخفیگاه دزدان شناسایی شد و هر 2 تبهکار در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

مسعود و محمد در بازجویی ها اعتراف کردند مدتی است با یکدیگر اقدام به سرقت می کنند و انگیزه شان از این امر فروش خودروها با تهیه اسناد جعلی به خریداران است.

بنابه این گزارش؛تحقیقات برای ردیابی دیگر سرقتها ادامه داردو تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شده‌اند.

وحشت از دزدان نقابدار خانه

چهار مرد که با پوشاندن چهره‌هایشان دست به سرقت از خانه ها در شهرک گلستان میزدند دستگیر شدند.

پلیس تهران با دریافت گزارشی مبینی بر اینکه چهار مرد نقابدار سوار بر پژو 405 در حال پرسه‌زنی مشکوک در شهرک گلستان هستند برای رازگشایی وارد عمل شد. 

ماموران در صحنه زاغ زنی اعضای این باند دیدند که راننده و 2 سرنشین خودرو در حالی که صورت‌های آنها پوشیده است از آن پیاده و در حال پرسه‌زنی هستند که بلافاصله برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند ولی تبهکاران سوار پژو شده و با سرعت بالایی از محل گریختند.

با فرار نقابداران تعقیب و گریز خیابانی آغاز شد و وقتی سه دزد دستگیر شدند چون تماس گیرنده از چهار نقابدار حرف به میان آورده بود احتمال داده شد دزد چهارم در داخل خانه‌ای باشد. ماموران بلافاصله در برابر خانه احتمالی به کمین نشستند و وقتی دزد نقابدار از پنجره ساختمان به بیرون پرید و او را هم دستگیر کردند.