رئیس سازمان بهزیستی:

اطلاعات همه مراکز بهزیستی شفاف به مردم اعلام می‌شود

 رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره سامانه شفافیت این سازمان گفت: اطلاعات همه مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، افراد شاغل در این مراکز، قراردادها و اطلاعات مالی این سازمان در این سامانه در حال بارگذاری است و به زودی در اختیار همه مردم قرار می گیرد.

وحید قبادی دانا دیروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه دارای یک آدرس اینترنتی است که به زودی اعلام می شود و تمام مردم به آن دسترسی خواهند داشت .

وی تاکید کرد: همه اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات تحت نظارت بهزیستی از جمله مراکز شبه خانواده، خیریه ها، مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و دیگر مراکز در این سامانه بارگذاری می شود.

وی اضافه کرد: این اطلاعات شامل اطلاعات موقعیت جغرافیایی مرکز روی نقشه، اعضای هیات مدیره، پرسنل، مجوزها، قراردادها و عکس های این مراکز و حتی اطلاعات مالی از طریق این سامانه منتشر می شود.

قبادی دانا افزود: سامانه شفافیت بهزیستی با هدف افزایش اعتماد عمومی و بالارفتن سرمایه اجتماعی « شفاف‌سازی» تفکر حاکم در سازمان بهزیستی با رویکردهای اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این سامانه در نسخه یک خود در شش فصل اقدام به انتشار اطلاعات کرده است.

قبادی دانا افزود: انتشار اطلاعات به شکلی است که اگر خیری به یکی از ادارات سازمان مراجعه کرده و مشارکت نقدی و غیرنقدی خود را ارائه دهد به شکل آنلاین این جلب مشارکت از طریق این سامانه با رعایت حفظ حریم شخصی افراد منتشر می شود.

به گزارش ایرنا، سامانه شفافیت سازمان بهزیستی کشور با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز (دوشنبه) رونمایی شد.

    


در آذربایجان شرقی روی داد

مسمومیت 28 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: 28 نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر دچار مسمومیت شدند.

حجت پورفتحی گفت: از این تعداد 14 نفر به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند که یک نفر از آنان به کما رفته است.

رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در این خصوص گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی در این شهرستان تعدادی دچار مسمومیت شدند.

محمدجواد حیدری با اشاره به این‌که تعدادی به علت مسمومیت با الکل به بیمارستان باقرالعلوم اهر مراجعه کردند، افزود: مراجعه کنندگان دچار مسمومیت متیلیک شده بودند و حال مساعدی نداشتند .

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذکر این‌که استفاده از مشروبات الکلی تقلبی حتی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود، عنوان کرد: تعدادی از مراجعه کنندگان وضع مناسبی نداشتند و پس از انجام مراحل اولیه درمان، اکنون تحت مراقبت‌های ثانویه درمانی قرار دارند .

یک منبع آگاه نیز گفت: مسموم شدگان بین 19 تا 50 سال سن دارند و بیشتر آن‌ها از روستای ورگهان اهر بوده و تعدادی از آن‌ها به علت وخامت وضع‌شان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند.

وی افزود: مراجعه اولیه مسموم‌شدگان با خودروهای شخصی به بیمارستان باقرالعلوم بوده که سپس برخی از آن‌ها به تبریز منتقل شدند.