دستگیری قاتل مرد کرمانی پس از 8 ماه

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری قاتل فراری پس از هشت ماه توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد. سرهنگ رضا محمدرضایی با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع یک فقره قتل در خرداد ماه امسال، بلافاصله مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل حادثه واقع در یکی از گلخانه‌های کشاورزی حاشیه شهر اعزام شدند. وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد یک مرد جوان بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح و به علت شدت جراحات وارده در صحنه فوت شده است که بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت تصریح کرد: سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هشت ماه تلاش شبانه روزی با اقدامات پلیسی و تخصصی، قاتل را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند. محمدرضایی بیان کرد: این فرد به انجام قتل به سبب نزاع با مقتول اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

    


دستگیری مردی که  سگی را دار زد

‌با حکم دادستان پارس آباد مغان فرد سگ آزاری روانه زندان شد. در این فیلم دیده می شود که مردی جوان سگی را نه تنها دار زده بلکه مرتب داخل رودخانه می اندازد و توجهی به  سگ آزاری و سگ کشی فردی در پارس آباد مغان و انتشار فیلم آن در فضای مجازی باعث شد که دادستان انقلاب و عمومی پارس آباد دستور پیگیری و بازداشت وی را صادر کند. امین رنجبر اضافه کرد: فرد سگ آزار با پیگیری ضابطین قضائی و مأموران انتظامی دستگیر و روانه بازداشتگاه شد تا پرونده مرحله صدور رأی لازم را طی کرده و دستور مقتضی در خصوص وی صادر گردد. به گفته وی، این اقدام شنیع و انتشار فیلم آن در فضای مجازی موجب جریحه دار شدن عواطف و احساسات افکار عمومی شده بود. گفتنی است، صرف‌نظر از مذموم بودن آزار حیوانات به اشکال گوناگون، تکرار و تداوم این روند، زنگ خطری جدی نسبت به وضعیت محیط زیست و حیات حیوانات بوده و موجب متأثر شدن افکار عمومی می‌شود.

    


فرار دختر دانشجوی ایرانی  از نیت شوم 3 جوان در مسکو 

دختر ایرانی در مسکو توسط 3 پسر از آشنایان هموطن هدف نیت شوم قرار گرفت.

یک دانشجوی ایرانی در مسکو با مراجعه به پلیس از تلاش آشنایانش برای تجاوز به خود شکایت کرد. به گفته یک منبع در مراجع قانونی، یک دانشجوی دختر ایرانی دانشگاه اول علوم پزشکی مسکو با مراجعه به پلیس اعلام کرد که سه نفر از آشنایانش سعی داشتند به وی تجاوز کنند. بعد از ظهر روز 15 فوریه یک دانشجوی دختر 21 ساله ایرانی که در سال نخست دانشگاه سچنوا مسکو مشغول به تحصیل است به پلیس مراجعه می‌کند.  به گفته وی، روز  شنبه در یک آپارتمان در خیابان ورنادسکاوا مسکو، سه نفر از آشنایانش به نام‌های مهدی، امیر و سینا با خشونت قصد تجاوز به وی را داشته‌اند و در این راستا چندین ضربه به سر وی زده‌اند اما در نهایت به هدف خود نرسیدند.

در حال حاضر اطلاعات مربوط به این حادثه به کمیته تحقیقات انتقال داده شده و بازرسی‌های مورد نیاز در حال انجام است.

    


قاتل خاموش جان سه شیرازی را گرفت

فرمانده انتظامی «شیراز» گفت: 3 شهروند بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در منطقه «گویم» این شهرستان جان باختند. سرهنگ دلاور القاصی مهر در این باره اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حادثه گاز گرفتگی 3 نفر در یک منزل مسکونی در منطقه «گویم» این شهرستان، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بررسی های صورت گرفته و گزارش پزشکی قانونی متوجه شدند که 3 نفر به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب(روشن بودن موتوربرق) ،دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده اند. فرمانده انتظامی شهرستان «شیراز» با بیان اینکه متوفیان برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شدند، خاطر نشان کرد: با توجه به سرد بودن هوا، مردم باید در استفاده از وسایل گاز سوز، نکات ایمنی را رعایت کنند.