مریم علامه‌زاده

این بی‌بی‌سی نا محبوب؛

فعالیت‌های بی‌بی‌سی در روسیه بررسی می‌شود

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ها در روسیه با اعلام اینکه قصد بررسی فعالیت‌های بنگاه خبر پراکنی بی‌بی‌سی را دارد عنوان کرد تطابق فعالیت‌های این شبکه خبری انگلیسی با قوانین دولتی روسیه بررسی می‌شود.

این سازمان اعلام کرد فعالیت‌های این شبکه خبری و وبسایت‌های اینترنتی وابسته به آن باید به لحاظ قانونی بودن مورد بررسی قرار گیرند؛ این قوانین بر اساس قوانین روسیه هستند.

البته سازمان تنظیم  مقررات روسیه خود اعلام کرده است که این اقدام در راستای فشار انگلیس بر یک شبکه تلوزیونی روس صورت می‌گیرد.

در بیانیه سرویس دولتی نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های گروهی روسیه آمده است که این اقدام در واکنش به اظهارات سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس موسوم به افکام صورت می‌گیرد. بر اساس این بیانیه آفکام در ارتباط با قانون‌شکنی شبکه راشاتودی در برنامه‌های خبری و سایر برنامه‌ها به این شبکه هشدار داده بود.

در این بیانیه آمده است نتیجه بررسی‌های این سازمان به صورت یک گزارش جداگانه از این بیانیه منتشر می‌شود.

آفکام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد برخی تحریم‌ها را علیه شبکه روسی راشاتودی اعلام کند. راشاتودی شبکه‌ای است که از سوی دولت روسیه حمایت می‌شود و برنامه‌هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند.

مقامات راشاتودی اتهامات ارائه شده از سوی آفکام را تکذیب و اظهار کرده است که این شبکه توضیحاتی به آفکام ارائه کرده که این سازمان بدون در نظر گرفتن آن‌ها حقوق شبکه را نادیده گرفته است. بر اساس توئیت مارگارتا سیمونیان، سردبیر راشاتودی، که روز جمعه (30 آذر ماه) منتشر شد، آفکام تصمیم دارد مجوز پخش این شبکه را در انگلیس باطل کند.

رسانه‌های دولتی روسیه در روزهای اخیر ضمن انتقاد از بی‌بی‌سی، این شبکه را متهم به تلاش برای اثبات ادعای دست داشتن مسکو در اعتراضات خیابانی فرانسه کردند، اتهامی که از سوی دولت روسیه تکذیب شده است.

    


سئول واشنگتن در نمای نزدیک؛

آینده روشن‌تر برای مردم منطقه رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، استفان بیگان، نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی در نشستی که با چو میون کیونگ، وزیر وحدت کره جنوبی در سئول پایتخت این کشور داشت عنوان کرد که همکاری‌های دو طرف در زمینه کره شمالی می‌تواند پایان یافتن منازعات دیرینه دو کره را به دنبال داشته باشد و در نتیجه وضعیت روشن‌تری را برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد.

استفان بیگان، که برای برگزری دور دوم نشست کارگروه رسیدگی به مسئله کره شمالی با مقامات ارشد کره جنوبی به سئول سفر کرده بود، عنوان کرد: کاری که ما و همتایان کره جنوبی ما در کنار هم انجام می‌دهیم برای آینده شبه‌جزیره کره است. اگر این اقدامات به موفقیت انجام شود، کتاب 70 ساله جنگ در این منطقه بسته می‌شود و آینده مردم منطقه روشن‌تر 

می‌شود.

کیونگ هم در این نشست با بیان اینکه از زمان فعالیت بیگان چهار بار با او دیدار داشته است گفت: این تعدد دیدارها حاکی از جدیدت کره جنوبی و آمریکا برای حل مناقشات خلع سلاح هسته‌ای و روابط دو کره است.

بیگان نیز ضمن تقدیر از پروژه راه‌آهن مشترک دو کره عنوان کرد که از شنیدن خبر این همکاری دو کره بسیار خرسند است.

وی همچنین در مورد مواضع واشنگتن در مقابل کره شمالی برای حل مسئله هسته‌ای این کشور گفت: درها برای صلح باز است.

وی در مورد امدادرسانی بشردوستانه به کره شمالی نیز گفت: آمریکا سال آینده میلادی دوباره ارزیابی خود در مورد ممنوعیت سفر شهروندان آمریکا به کره شمالی بازبینی می‌کند تا امدادرسانی بشر دوستانه به این کشور را تسهیل کند.