عزت الله مهرآوران، بازیگر و نمایشنامه‌نویس پیشکسوت کشورمان، بر اثر ابتلاء به کرونا و پس از چند هفته مقاومت در برابر بیماری، در بیمارستان درگذشت. این فوت در حالی رخ می‌دهد که مهرآوران هر دو دز واکسن ضدکرونای خود را دریافت کرده بود.

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر نوشت: «عزت هنرمندان و کسی که مهر می‌ورزید به همه متاسفانه جمعه شب در بیمارستان آتیه به سرای دیگر رفت.

عزت‌الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر کارگردان و فارغ‌التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه ۱ هنر از وزارت ارشاد بود. او از اولین مدرسان تئاتر در شهرستان‌های خوزستان به حساب می‌آمد که نسل مهمی از هنرمندان تئاتر را  پرورش داده بود.

مهرآوران در گفتگوی درباره نمایشنامه‌نویس شدن خود گفته بود «شروع به نوشتن کردم و اندیشه‌‌های مختلفی را که در ذهن داشتم به روی کاغذ آوردم و از همین دوره سنی تمرین نمایشنامه‌‌نویسی من آغاز شد.»

وی در سال ۱۳۵۰  نمایش «حجله بید» روی صحنه حرفه ای تئاتر رفت تا اینکه سال ۱۳۵۳ در فیلم «سایه به سایه»   سینما را تجربه کرد.

سال ۱۳۶۱ بعد از انقلاب اسلامی با فیلم «فیدوس» به عنوان کارگردان و بازیگر به عرصه هنر بازگشت و سال ۱۳۶۵ با سریال «داستان زندگی» وارد قاب تلویزیون شد. خودش اولین کار حرفه‌ایش را بازی در فیلم سینمایی «ایلیا، نقاش جوان» در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی ابوالحسن داوودی می‌داند.

شهرت عزت الله مهرآوران از سال ۱۳۸۳ با سریال «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری رقم خورد و سپس در چند سریال کمدی از جمله دزد و پلیس و لیسانسه‌ها به اوج رسید.

قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی از اولین چهره‌هایی بود که با تایید درگذشت مهرآوران، پیام تسلیتی منتشر کرد. وی در پیام خود آورده است « هنرمندی که پیش از آنکه «مرگ یزدگرد» را از  پسِ «شاهنامه‌خوانی‌ها» روایت کند؛ در روش و منش، مرگ آگاه بود و از «مال کنون» تا «واقعه خوانی» و دیگر آثار ارجمند خود، به کوچ و هواخواهیِ «دلدار»،  و درستکاری در روی صحنه و درست اندیشیدن در پشت صحنه، می‌اندیشید و اینک که در دیار رحمت حق، به آرامش رسیده است؛ ایمان بی‌پیرایه او،  یقیناً روشن‌تر از پیش، به ما می‌گوید که «غربت، وطن من نیست».