به‌دنبال وقوع زمین لرزه نسبتا قدرتمند ۵.۸ ریشتری در آلبانی که اواخر شنبه شب (30شهریور ماه) به وقوع پیوسته، حداقل 68 نفر به طور سطحی مجروح شدند. براساس این بیانیه مصدومان به بیمارستان‌های شهرهای تیران و دراج منتقل شده و بسیاری از آن‌ها پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند. رسانه‌های آلبانیایی گزارش دادند، شهرهای تیرانا پایتخت و شهر بندری دورس به شدت تحت تاثیر این زلزله بودند. روزنامه یونانی لفی مریدا گزارش داده است که این زلزله منجر به خرابی حداقل ده ساختمان و مجروح شدن ده‌ها نفر شده است. مرکز لرزه‌نگاری اروپا مدیترانه‌ای اعلام کرد که مرکز این زلزله یک کیلومتری غرب بندر دورس و ۳۵ کیلومتری تیرانا بوده و عمق آن نیز حدود ده کیلومتر بوده است.

اولتا ژاچکا، وزیر دفاع آلبانی نیز در گفتگو با خبرنگاران کانون این زمین‌لرزه را 30 کیلومتری شمال دراج در غرب این کشور اعلام کرده و گفت که این زلزله تعداد زیادی پس‌لرزه داشته و بر ده‌ها ساختمان در سراسر کشور به‌ویژه شهرهای دراج و تیران خسارات مالی وارد کرده است.

وزارت دفاع آلبانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این زلزله بزرگترین زمین‌لرزه رخ داده در 20-30 سال اخیر در آلبانی به شمار می‌رود.