رژیم صهیونیستی منطقه باب الرحمه در مسجدالاقصی را به پادگان نظامی مبدل کرده. هم‌زمان نظامیان رژیم به مناطقی در کرانه باختری حمله و هفت نفر را در غزه مجروح کردند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران فلسطینی به منطقه باب الرحمه مسجدالاقصی، بازداشت شماری از جوانان کرانه باختری و زخمی شدن هفت شهروند فلسطینی در شرق شهر غزه ازجمله تازه‌ترین تحولات اخبار مربوط به سرزمین‌های فلسطینی است.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی از اولین ساعات صبح روز سه‌شنبه (30 بهمن ماه) با حضور گسترده در منطقه باب الرحمه در داخل مسجدالاقصی آنجا را به پادگان نظامی مبدل کردند و نیروهایی را برای حفاظت از شهرک‌نشینان به‌منظور یورش آن‌ها به منطقه باب الرحمه و تحریک فلسطینیان گماشتند.

فراس الدبس، مسئول روابط‌ عمومی و رسانه‌ای اوقاف اسلامی در قدس نیز گفت، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز زنجیرهای آهنی و قفل و در آهنی بیرون باب الرحمه را برداشتند اما منطقه همچنان به روی نمازگزاران فلسطینی بسته مانده است. نمازگزاران دیروز زنجیرهای آهنی و قفلی را که رژیم صهیونیستی یکشنبه شب (28 بهمن ماه) به در ساختمان باب الرحمه زده بودند شکستند تا وارد آنجا شوند، اما با ضرب‌وجرح نظامیان اشغالگر روبه‌رو شدند که جمعی از آن‌ها و همچنین رائد دعنا، امام مسجد بیت حنینا در شمال قدس را که امام جماعت نماز ظهر دیروز در باب الرحمه بود هنگام خروج از باب العمود بازداشت کردند اما شمار زیادی از مردم در پاسخ به فراخوان در شبکه‌های اجتماعی به سمت مسجدالاقصی آمده و نماز را در محوطه باب الرحمه خواندند. رژیم صهیونیستی شب گذشته این بازداشتی‌ها را مشروط به نزدیک نشدن به مسجدالاقصی طی یک تا دو هفته آینده آزاد کردند، اما از سرنوشت شیخ دعنا خبری نیست.

ریاست تشکیلات خودگردان دوشنبه‌شب  (29بهمن ماه) با صدور بیانیه‌ای اقدامات رژیم اشغالگر در مسجدالاقصی و بخصوص بستن باب‌الرحمه با زنجیرهای آهنی محکوم کرد و درباره نقشه‌های این رژیم برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد‌الاقصی و فراهم کردن زمینه تسلط کامل بر آن هشدار داد.

در  این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر اسرائیل مسئول کامل تنش حاکم بر مسجدالاقصی است و درباره ادامه سیاست‌های سرکوب‌گری و خودسرانه این رژیم و تحریک احساسات ملت فلسطین هشدار می‌دهیم. هفت شهروند فلسطینی دوشنبه‌شب (29 بهمن ماه) به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در شرق غزه زخمی شدند. نظامیان اشغالگر شماری از شهروندان در شرق شهر غزه را به رگبار بستند که به زخمی شدن هفت نفر آن‌ها و انتقالشان به بیمارستان منجر شد. نظامیان رژیم اشغالگر در روز سه‌شنبه (30 بهمن ماه) یک چادر متعلق به یکی از فلسطینیان منطقه الراس الاحمر در جنوب شرق طوباس را به بهانه این‌که بدون مجوز برپا شده تخریب کرد. به گفته مقامات محلی نظامیان اشغالگر چادر را محاصره و پس از بیرون کردن همه خانواده ساکن در آنجا شروع به تخریب آن کردند. نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی سحرگاه سه شنبه (30بهمن‌ماه) سه جوان اهل شهرک تقوع در شرق بیت لحم را بازداشت کردند. این شهرک تقریباً هرروز هدف حملات شبانه نظامیان صهیونیستی است که با یورش به خانه‌های اهالی آنجا اقدام به دستگیری جوانانشان می‌کنند. محمد شبلی الشاعر 18 عاما، موسى محمد العمور 18 عاما، ومعاذ إبراهیم العمور 23 عاما در حمله سحرگاه امروز نظامیان صهیونیست بازداشت شدند. نظامیان صهیونیستی همچنین شش جوان فلسطینی دیگر را از اردوگاه جنین و شهرک‌های الهاشمیه و العرقه در غرب جنین و یک نفر را از شهرک سعیر در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری بازداشت کردند. نظامیان اشغالگر همچنین به چندین محله شهر الخلیل و شهرک دیر سامت حمله کرده و به تفتیش خانه‌های مردم پرداختند، آن‌ها با ایجاد پست‌های نظامی در ورودی شهرک‌های حلحول و سعیر و ورودی شمالی شهر الخلیل خودروها را متوقف کرده و مدارک آن‌ها را بررسی کردند که موجب اخلال در عبور و مرور شده بود.