وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن پرونده‌ای علیه واشنگتن در سازمان تجارت جهانی WTO در مورد تعرفه‌های وارداتی آمریکا باز کرده‌ است.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن پرونده‌ای علیه واشنگتن در سازمان تجارت جهانی WTO در مورد تعرفه‌های وارداتی آمریکا باز کرده‌ است.

به گفته این وزارتخانه، دور جدید تعرفه‌های آمریکا، توافقی را رؤسای جمهور آمریکا و چین در نشست اوساکا امضا کردند، نقض می‌کند. چین با عزم راسخ از حقوق قانونی خود مطابق با قوانین WTO حفاظت می‌کند.

آمریکا در اول سپتامبر (دهم شهریور ماه) پانزده تعرفه بر انواع کالاهای چینی از جمله کفش، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های مسطح اعمال کرد و چین نیز تعرفه‌های جدیدی بر نفت خام آمریکا اعمال کرد.

رؤسای جمهور چین و آمریکا در اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه) در نشست جی 20 در اوساکای ژاپن با یکدیگر دیدار کردند؛ و ترامپ گفت آماده است تا به یک توافق دوجانبه قابل قبول دست یابند. در کمتر از یک هفته، وی 10 درصد تعرفه جدید برای کالاهای چینی اعلام کرد؛ و چین را برای پایبند نبودن به تعهدش برای خرید بیشتر محصولات کشاورزی آمریکا مورد انتقاد قرار داد.