در پاریس؛

مذاکرات ۱۰ ساعته ایران و فرانسه برگزار شد

به گزارش مهر، مذاکرات فشرده ایران و فرانسه در سطح کارشناسان ارشد دو کشور در پاریس به سرپرستی سید عباس عراقچی و با حضور معاونین بانک مرکزی، وزارت نفت و سفیر کشورمان، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. در این مذاکرات که بیش از ده ساعت به طول انجامید جزئیات سناریوهای محتمل برای پیشبرد ابتکار مطرح شده بین رؤسای جمهور ایران و فرانسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نحوه تأمین مطالبات و منافع ایران در برجام محور اصلی این مذاکرات بود.

    

سفر به آمریکا برای بحث درباره پیشنهاد به ایران

پیشنهاد فرانسه به ایران برای حفظ توافق هسته‌ای، اعطای یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری در ازای پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای است. یک مقام فرانسوی گفت: «پرسش این است که آیا می‌توانیم به این سطح ۱۵ میلیارد دلار برسیم؟ دوم اینکه چه کسی آن را تأمین مالی می‌کند و سوم اینکه این اتفاق  به تایید ضمنی از ایالات متحده نیاز دارد. هنوز موضع ایالات متحده در این خصوص را نمی‌دانیم.» به گزارش رویترز«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه امروز عازم  واشنگتن شده تا در مورد این ساز و کار با واشنگتن رایزنی و مذاکره  کند. 

    

ظریف به بنگلادش رفت

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در صدر هیأتی تهران را به مقصد داکا پایتخت بنگلادش ترک کرد. ظریف قرار است پس از سفر به داکا و رایزنی با مقامات بنگلادش، راهی اندونزی شود. وزیر خارجه ایران در هفته‌های اخیر به تعدادی کشور در حوزه خلیج فارس، اروپا و شرق آسیا سفر کرده بود و دیروز نیز در مسکو با همتای روس خود دیدار و گفتگو کرد.

    

کاغذ از مکاتبات مجلس حذف می‌شود

به گزارش فارس، مکاتبات مجلس از ابتدای مهر ماه سال جاری الکترونیکی می‌شود و به این وسیله کاغذ به طور کل از مکاتبات در قوه مقننه حذف خواهد شد. ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس، در این باره گفت: بر اساس این طرح که از مهر ماه به صورت دائم اجرایی می‌شود، طرح، لوایح و دیگر مکاتبات از جمله گزارشات و نامه‌ها و امثال آن که برای چاپ آنها حجم زیادی کاغذ لازم است، دیگر چاپ نخواهد شد و به صورت الکترونیکی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت. مردم نیز نامه‌های خود را به صورت الکترونیکی به نمایندگان ارسال می‌کنند.

    

یک پیشنهاد به رئیس‌جمهور

عصر ایران نوشت: معلوم نیست چرا رئیس‌جمهور و وزرای دولت همچنان برای پوشش نظرات خود چشم امید به تلویزیون دارند. تلویزیون تقریبا از خرداد ۹۲ تکلیف خود را با روحانی مشخص کرده است. آنها روحانی و دولتش را دوست ندارند و به خاطر همین دست به سانسور می‌زنند. آیا بهتر نیست روحانی و اعضای دولت به جای اینکه چشم به تلویزیون داشته باشد، هر روز یا هر هفته در مدت زمان کوتاهی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، تلگرام و اینستاگرام با مردم سخن بگویند؟

    

کنایه یک اصولگرا به احمدی‌نژاد:

به دنبال طرفداران مایکل جکسون هستی؟

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به پیام تبریک احمدی‌نژاد در فضای مجازی به مناسبت تولد مایکل جکسون، گفت: احمدی‌نژاد با رفتارهای پوپولیستی و مردم‌فریبانه به دنبال آن است تا در انتخابات آینده گروهی را تحت‌تاثیر قرار دهد، البته مخاطب چنین شعارهایی افراد بی‌تفاوت و بی قیدی هستند که مایکل جکسون را الگوی خود می‌دانند؛ احمدی‌نژاد با نیم‌نگاهی به این گروه در تلاش است تا آنها را به سمت خود جلب کند تا در صورت ارائه لیست یا کاندیدا شدن بتواند بدنه رأیی برای خود ایجاد کند. او در تلاش است تا به هر قیمتی در صدر اخبار بماند.