رئیس جمهوری کشورمان گفت: تحریم اموال رهبری، زمانی که اموال رهبری تنها یک حسینیه و خانه ساده ای است احمقانه خواهد بود. رهبران کشور ما که مانند رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی خود میلیاردها پول داشته باشند و شما بخواهید آن‌ها را تحریم و مسدود کنید.

به گزارش ایرنا حسن روحانی صبح دیروز در دیدار مدیران ارشد نظام سلامت کشور در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: هیچ حکومتی که ذره‌ای خرد و تدبیر داشته باشد، بالاترین مقام یک کشور نه تنها مقام سیاسی بلکه مقام دینی، اجتماعی، معنوی است و نه تنها رهبر ایران که رهبر عاشقان ایران در سراسر جهان، رهبر مسلمانان و شیعیان جهان است؛ تحریم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مسلمانان زیادی در عراق، لبنان، سوریه، پاکستان، افغانستان، کویت، شیعه وغیرشیعه مقلد، عاشق و مطیع رهبر ایران هستند. مقامی که عقل خود را از دست داده، در اقدامی وقیحانه و احمقانه چنین رهبری را تحریم می‌کند که او به آمریکا سفر نکند!

آمریکایی‌ها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند

وی همچنین تحریم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را سند دروغگویی آمریکایی‌ها دانست و اظهار داشت: مگر آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌خواهند اگر صادق هستند؛ چرا همزمان با مذاکره، وزیر امور خارجه ایران را تحریم هم می‌کنند؟ پس معلوم است که دروغ می‌گویند.

رئیس دستگاه اجرایی خطاب به مقامات آمریکا گفت: حداقل مدتی صبر می‌کردید تا دنیا درباره ادعای مذاکره شما تردید کند که آیا راست می‌گویید یا دروغ؟ بلافاصله با تحریم‌ها دروغ‌گویی خود را ثابت کردید که دنبال مذاکره نیستید.

روحانی با طرح این سوال که با چنین شرایطی آیا ما دوباره با شما مذاکره کنیم؟، ادامه داد: در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی سابقه نداشته است که وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا اینقدر با هم حرف زده باشند. در مراحل نهایی برجام ۱۷ شبانه روز در ماه رمضان به طور مداوم باهم مذاکره کردند تا برجام به نتیجه برسد؛ پس ما اهل مذاکره بودیم و مذاکره کردیم و به نتیجه رسیدیم. چه کسی مذاکره و توافق را به هم زد؟

رئیس جمهوری ادامه داد: آنها در همه داستان‌ها سرخورده شده بودند اخیراً سردرگم هم شده‌اند. اصلاً نمی‌دانند که چه کار باید انجام دهند. کارهای عجیب و غریبی می‌کنند، کارهایی که هیچ آدم عاقلی در تاریخ سیاسی دنیا حداقل من یاد ندارم، یا اگر هم بوده آنقدر کم بوده که در ذهن ما نیست. وی اضافه کرد: این به خاطر سردرگمی بزرگ است. آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند. کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده است و نمی‌داند چه کار کند. هر روز دچار یک مشکل شدند.

دست همه آنهایی که پهپاد را ساقط کردند می‌بوسم

وی همچنین به انهدام پهباد آمریکایی توسط ایران اشاره کرد و گفت: آنها فکر نمی‌کردند که ایران بتواند پهباد آنها را ساقط کند این در حالی است که از لحاظ نظامی کشف پهباد مشکل است. کشف پهباد به خاطر کوچک بودن و به خاطر شرایط ساختمان تشکیلاتی و آیرودینامیک بودن آن و به خاطر رنگی که استفاده می‌کنند، خیلی آسان نیست.

رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه بلافاصله این پهباد زده شود آن هم با سامانه داخلی ما کار بزرگی است. اگر ما این پهباد را با اس ۳۰۰ می‌زدیم کار بزرگی نبود چرا که با یک موشک خارجی زدیم ولی با سامانه‌ای زدیم که خود سامانه و موشک و رادارش ساخت ایران است یعنی با رادار ایرانی ما سرچ و لاک کردیم و با موشک ایرانی آن را هدف قرار داریم که کارعظیم و بزرگی است.

رویترز هم رسانه دیگری بود که به انتشار سخنان رییس‌جمهوری ایران پرداخت. در خبر آن آمده است روحانی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت که این اقدام ترامپ نشان داد که آنها درباره تمایل به مذاکره با ایران دروغ می‌گویند

وی اضافه کرد: کسانی که مسایل نظامی را دقیق می‌دانند، متوجه هستند که این چقدر کار بزرگی است که انجام گرفته است. ما دست همه آنهایی که در وزارت دفاع این صنعت داخلی را ایجاد کردند و به وجود آوردند، دست همه آنها که از این ابزار به خوبی استفاده کردند در سپاه پاسداران، می‌بوسیم چرا که کار عظیمی انجام دادند.

بازتاب اظهارات روحانی در رسانه‌های جهان

سخنان دیروز حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. یورونیوز در خبری به این سخنان پرداخت و در این باره نوشت: حسن روحانی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت که رییس جمهور آمریکا با وضع تحریم‌های جدید استیصال خود را نشان داد.

رویترز هم رسانه دیگری بود که به انتشار سخنان رییس‌جمهوری ایران پرداخت. در خبر آن آمده است رییس‌جمهوری ایران درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت که این اقدام ترامپ نشان داد که آنها درباره تمایل به مذاکره با ایران دروغ می‌گویند.

هیچ حکومتی که ذره‌ای خرد و تدبیر داشته باشد، بالاترین مقام یک کشور را که  نه تنها مقام سیاسی بلکه مقام دینی، اجتماعی، معنوی است و نه تنها رهبر ایران که رهبر عاشقان ایران در سراسر جهان، رهبر مسلمانان و شیعیان جهان است؛ تحریم نمی‌کند

خبرگزاری فرانسه هم در اخبار امروز خود سخنان رییس‌جمهوری ایران را منتشر کرد و در این باره نوشت: رییس جمهور ایران، با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تحریم‌های جدید را نشان‌دهنده سردرگمی ترامپ دانست.

در ادامه این خبر آمده است که رییس‌جمهور ایران با تاکید بر ناتوانی ذهنی ترامپ برای اعمال تحریم‌ها، گفت: رهبر ایران حساب بین‌المللی ندارد و مانند سایر رهبران دنیا نیست.

واشنگتن پست هم سخنان رییس‌جمهور ایران منتشر کرد. در این خبر آمده است: رییس‌جمهور ایران در مورد تحریم‌های جدید گفت که ترامپ دچار ناتوانی ذهنی شده است و با اعمال تحریم علیه وزیر خارجه ما نشان داده است که تمایلی برای مذاکره با ما ندارد.

جروزالم‌پست هم در خبری سخنرانی امروز حسن روحانی را پوشش داد و در این باره نوشت: روحانی تحریم‌های آمریکا را بی‌اهمیت دانست و در ادامه دولت آمریکا را عقب‌مانده دانست. سی‌ان‌ان هم خبری را به این سخنرانی اختصاص داد و در این باره نوشت: رییس‌جمهور ایران، در مورد تحریم‌های جدید گفت که این تحریم‌ها نشان‌دهنده دروغ‌گویی ترامپ برای آغاز مذاکره با ایران است.