امام جمعه مشهد گفت: آمریکا به ما نمی‌رسد، نه تنها آمریکا، بلکه همه دشمنان ما در منطقه و دشمنان داخلی ما به ما نمی‌رسند، زیرا تمام انگیزه آن‌ها تا پای شکم و شهوتشان است اما ما دنبال خدا می‌دویم و خدا از جان ما عزیزتر است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه در شرایطی که امروز به سر می‌بریم، آمریکای ملعون بعد از ۴۰ سال شکست در مقابله با ما وارد فاز جدیدی شده و به تعبیر مقام معظم رهبری آرایش جنگی گرفته است، عنوان کرد: البته جنگ نظامی چیزی نیست که به راحتی راه بیفتد، زیرا ما اهل جنگ نظامی نیستیم و آمریکا هم جنگ نظامی را در همه تهدیدها به منفعت خود نمی‌بینید و بیشتر موجب ضرر و خسارت خود احساس می‌کند اما آنچه امروز آمریکا به عنوان آرایش جنگی به آن دست زده، دو کار می‌خواهد انجام دهد، در حقیقت یک کار با دو عامل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: عامل اول ایجاد فشارهای اقتصادی در تحریم نفت ایران، منع کردن از معاملات نفتی، تحریم بانکی ایران، منع از انتقال ارز و پول از دنیا و روابط تجاری ما با دنیا، راهی است که پیش گرفته و در این فشار بی‌رحمانه اقتصادی ما را به قدری به هم بمالد که تسلیم آمریکا شویم.

وی ادامه داد: عامل دومی که آمریکا برای تسلیم ما در نظر گرفته، ایجاد رعب و ترس است. عربده‌هایی که امروز رئیس‌جمهور آمریکا می‌کشد، ۴۰ سال است از رؤسای پیشین آمریکا تجربه کردیم، آن‌ها هم همین‌گونه عربده می‌کشیدند، منتها عربده‌هایش وقیح‌تر و خشن‌تر است. ما به این عربده‌ها عادت کردیم تاکنون مردم ما در برابر عربده‌های آمریکا عقب‌نشینی نکردند.

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز عربده‌های آمریکا در فضای مجازی به این اندازه زیاد شده و می‌خواهد ایجاد رعب، هراس و ترس در دل ما کند، دلیل بر ضعف آمریکا است، تصریح کرد: این عربده‌کشی آمریکا دلالت بر ضعف و ناتوانی او از نظر تقابل با ما دارد. مهم این است ما نترسیم، نه از فشار اقتصادی او هراس داشته باشیم و نه از عربده‌کشی‌های او در فضای مجازی بترسیم، زیرا او می‌خواهد کاری کند، ما وحشت کنیم، اراده ما سست شود و بعد در مقابل او تسلیم شویم و تسلیم شدن در مقابل او یعنی در مقابل نابودی خود تسلیم شویم.

علم‌الهدی بیان کرد: مدام می‌گوید مذاکره با آمریکا؛ سر چه مذاکره کنیم؟ می‌گوید دیگر موشک نسازید، موشک‌هایی را هم که ساختید جمع کنید به این دلیل که موشک‌هایی که ساختیم تا برد دو هزار کیلومتر حداقلش است. هرچه آمریکا در منطقه ما امکانات دارد در تیررس موشک‌های ما است و گل سر سبد دردانه‌اش اسرائیل نیز در تیررس موشک‌های ما است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئولان ما در اینجا تکلیف دارند و در مقاوم‌سازی ما مکلف هستند، عنوان کرد: باید مدیریت‌ها را به صورت جهادی در شکلی قرار دهند که مردم ما بتوانند در برابر آمریکا مقاومت کنند. امروز ما در زندگی و معیشت خود دچار مشکلاتی هستیم که به آمریکا مربوط نیست. خرما را که از آمریکا نمی‌آورند و برای وارد کردن آن هم که دلار آمریکایی نمی‌خواهد، چگونه کیلویی سی و چند تومان می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این گرانی برای مردم طاقت‌فرسا است. در ماه مبارک رمضان حتی اقداماتی که برای خانواده‌های محروم می‌شد، الان هم که آن اقدامات را انجام می‌دهیم به جای اینکه ۱۰۰ یا ۵۰۰ خانواده را زیر پوشش بگیرد، ۱۰ خانواده را زیر پوشش می‌گیرد.