حزب مخالف کارگر انگلیس روز سه‌شنبه (دوازدهم شهریور ماه) قانون پیشنهادی خود را با هدف جلوگیری از وقوع خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا در پارلمان برای بحث و به رأی گذاشته شدن مطرح خواهد کرد.

به نوشته پایگاه بلومبرگ، جان مک دانل، وزیر خزانه‌داری دولت در سایه انگلیس از جبهه مخالفان به اسکای نیوز گفت: قانون‌گذاران در حال بررسی این هستند که چطور ما طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (دوازدهم و سیزدهم شهریور ماه) قانونی را در پارلمان معرفی کنیم که ما را قادر به جلوگیری از یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بدون تصویب پارلمان سازد.

این در حالی است که چند روز پیش بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در اقدامی جنجالی پارلمان این کشور را طی اکثر روزهای ماه سپتامبر (شهریور ماه) و تقریبا نیمی از ماه اکتبر (مهر ماه) معلق ساخت تا هم‌زمان به مذاکراتش با اتحادیه اروپا برای یک توافق بریگزیت جدید ادامه دهد.

جانسون تأکید کرده که انگلیس در ۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه) به هر صورت از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. در عین حال میشل بارنیه، یک مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت که نسبت به جلوگیری از یک بریگزیت بدون توافق خوشبین نیست.