روزنامه آبزرور فاش کرد، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند در بحبوحه کاهش اعتماد به «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس پس از هفته‌ای پرآشوب بر سر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، دولت وی را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، آبزرور با استناد بر یادداشتی که به رؤیت این روزنامه رسیده است، گزارش داد: اتحادیه اروپا خود را آماده سقوط دولت ترزا می کرده است. این سند در قالب یک یادداشت دیپلماتیک است که جزئیات نشست سفیران اتحادیه اروپا و مقام‌های ارشد این اتحادیه را ارائه و نشان می‌دهد که تلاش‌هایی در جریان است تا اطمینان دهد جانشین ترزا می نمی‌تواند بلافاصله توافق خروج را اجرایی کند. 

برخی حامیان تندروی برگزیت خواستار جانشینی ترزا می با نخست‌وزیری هستند که از جدایی سخت‌تر انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. اقدامات بروکسل قبل از یک هفته دشوار و غیرقابل پیش‌بینی در روند برگزیت در حال انجام است. انتظار می‌رود نخست‌وزیر انگلیس در این هفته سومین تلاش خود را برای جلب حمایت از توافق دشوار خود به کار بندد. آبزرور نوشت: حزب کارگر از این فرصت برای پیشنهاد حمایت از همه‌پرسی دوم استفاده خواهد کرد. این حزب به طرحی رای خواهد داد که توافق ترزا می را به رای عمومی می‌گذارد. 

یادداشت فاش شده نشان می‌دهد کاهش اعتماد در بین هم‌حزبی‌‌های ترزا می مشابه احساسات در بروکسل در قبال دولت وی است. روزنامه گاردین نیز پیش‌بینی کرده صدها هزار نفر در حمایت از برگزاری همه‌پرسی درباره برگزیت راهپیمایی کنند.

یکی از طرفداران جنبش مخالف برگزیت پیش‌‌بینی کرده این بزرگترین راهپیمایی در تاریخ انگلیس باشد.