آریا رهنورد

پس از مروری بر حواشی دروازه‌بان جوان آبی‌ها، بد نیست نگاهی هم به اتفاقات مهم زندگی فوتبالی دروازه‌بان باتجربه استقلال در سال‌های اخیر داشته باشیم. دروازه‌بانی که با پدیده به توافق رسیده اما هنوز قراردادی با این تیم مشهدی امضا نکرده است. رحمتی که پیش از این یک ‌بار استقلال را به مقصد سپاهان و یک‌ بار هم به مقصد پیکان ترک کرده، در آستانه سومین جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفته و باید دید در روزهای آینده بازوبند کاپیتانی تیم محبوبش را می‌بندد یا خیر.

خداحافظی پردردسر

بهمن‌ماه 1391 بود که مهدی رحمتی تصمیم گرفت به طور موقت از تیم ملی خداحافظی کند اما این خداحافظی موقت به جدایی طولانی مدت او از تیم ملی تبدیل شد. کارلوس کی‌روش برخلاف خیلی از مربیان ایرانی که همه جوره ناز بازیکن را می‌خرند، خیلی راحت و بدون هیچ حرف‌ و‌ حدیثی روی نام رحمتی قلم قرمز کشید و دیگر او را به تیم ملی دعوت نکرد. البته رحمتی پس از این بارها از کی‌روش و مردم به خاطر تصمیم اشتباهش عذخواهی کرد اما با این وجود هیچ‌وقت به تیم ملی دعوت نشد تا شانس حضور در یک‌ جام جهانی را به راحتی از دست بدهد.

دعوا با ژنرال

در روز‌هایی که رحمتی از تیم ملی دور مانده بود و با دشمنانش دست ‌و ‌پنجه نرم می‌کرد، امیر قلعه‌نویی از معدود افرادی بود که پشت او ایستاد و همه جوره از او حمایت کرد. رحمتی که اولین‌ بار با نظر قلعه‌نویی به استقلال آمد و پس از آن با او به سپاهان رفت، روز‌های خوبی را با این مربی سپری کرد و در لیگ دوازدهم با ژنرال به قهرمانی لیگ برتر رسید اما در اواسط لیگ سیزدهم با او به مشکل خورد و وارد جنگی تمام عیار با سرمربی آبی‌ها شد. البته این پایان ماجرا نبود چراکه رحمتی در پایان لیگ سیزدهم در فهرست مازاد قلعه‌نویی قرار گرفت و مجبور به ترک استقلال شد. تیم بعدی او در لیگ پیکان بود، تیمی که به عقیده خیلی‌ها با نظر او بسته شد و در نهایت به لیگ دسته اول سقوط کرد تا ناکامی‌های رحمتی در فوتبال ایران ادامه داشته باشد.

بازگشت تلخ

تنها چند روز پس از برکناری قلعه‌نویی از سرمربیگری استقلال، رحمتی به جمع آبی‌ها برگشت تا با قهرمان کردن تیم محبوبش انتقام سختی از دشمنانش بگیرد! او فصل گذشته کاپیتان اول استقلال بود اما یکی از تلخ‌ترین فصل‌های فوتبالی‌اش را پشت سر گذاشت. نرسیدن به قهرمانی لیگ و حذفی و چهار‌تایی شدن در دربی برگشت، از رحمتی و تیمش یک‌ ناکام تمام‌عیار ساخت. البته این پایان ماجرا نبود چراکه او در هفته‌های پایانی فصل دوئل مستقیم به قلعه‌نویی را هم باخت. مهم‌تر اینکه او در زمین مسابقه با قلعه‌نویی هم درگیر شد تا برای شروع فصل جدید با محرومیت روبه‌رو شود!

دعوای دوم

پس از پایان لیگ پانزدهم خیلی‌ها رحمتی را مقصر ناکامی‌های استقلال مظلومی معرفی کردند، بازیکنی که شایعه شده بود در امور فنی تیم دخالت دارد! رحمتی پس از رسانه‌ای شدن این شایعات سکوت کرد تا جواب منتقدانش را در زمین مسابقه بدهد. رحمتی فصل شانزدهم را با محرومیت آغاز کرد و پس از این بازگشتی ناامید کننده به ترکیب استقلال داشت. دریافت چهار گل در دو ‌بازی شروعی بد برای دروازه‌بان اول آبی‌ها بود، آن ‌هم در فصلی که برای او جنبه حیثیتی داشت. با این وجود منصوریان در این فصل پای رحمتی ایستاد اما در آغاز لیگ هفدهم شرایط حسابی تغییر کرد. جنگ کاپیتان و سرمربی باعث شد تا رحمتی تا یک ‌قدمی اخراج پیش برود اما کنار گذاشتن منصوریان شرایط را به نفع رحمتی تغییر داد و باعث بقای او در جمع آبی‌پوشان شد.

حاشیه آخر

آخرین حاشیه رحمتی در استقلال به دربی برگشت فصل قبل برمی‌گردد جایی که او به اتهام عوض کردن پنالتی‌زن تیم به نیمکت تبعید شد و حتی تا پایان فصل هم به ترکیب اصلی برنگشت. در ماه‌های اخیر خیلی‌ها رحمتی را عامل اصلی ناکامی‌های استقلال در چند فصل اخیر معرفی کرده‌اند و خواستار جدایی او از جمع آبی‌ها شده‌اند.