انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، همه شایعه‌ها در جدایی پرسپولیس از برانکو برای پیوستن به این تیم را رد کرد. ویلموتس به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش انتخاب شد تا پروفسور به کارش در باشگاه پرسپولیس ادامه بدهد. مدیرعامل باشگاه، از ادامه همکاری با مرد کروات خبر داده اما آیا برانکو فصل آینده را نیز در پرسپولیس سپری خواهد کرد؟ پروفسور روزهای فوق‌العاده‌ای را در لیگ برتر پشت سر گذاشته است. او در هر سه فصل گذشته، قهرمان لیگ برتر شده و در چهار فصل گذشته، هیچ تیمی فصل را با امتیاز بیشتر از پرسپولیس به پایان نبرده است. با وجود این نتایج درخشان، هوادارها پس از چند تساوی متوالی روبه‌روی تیم‌هایی مثل ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی، مربی تیم‌شان را مورد انتقاد قرار دادند. طرفداران پرسپولیس در چند مقطع از این فصل به تعویض‌های پروفسور و استفاده از چهره‌هایی مثل بودیمیر معترض بودند. بدون تردید در فصل آینده، کار برای قرمزها و سرمربی‌شان دشوار خواهد شد و شاید چنین اعتراض‌هایی، پروفسور را به فکر جدایی زودهنگام از پرسپولیس بیندازد.

برای پایان راه برانکو در پرسپولیس، چند سناریو وجود دارد. خوشبینانه‌ترین حالت، این است که او برای چند سال دیگر نیز در باشگاه بماند و به موفقیت‌های بیشتری نیز دست پیدا کند. در این شرایط جدایی مرد کروات از پرسپولیس تنها به نیت کار در تیم ملی رخ خواهد داد. او بارها تاکید کرده که یک کار نیمه‌تمام در تیم ملی دارد. سرمربی پرسپولیس پس از مواجه شدن با همه تنش‌ها، تصمیم گرفت در شرایط فعلی به نیمکت تیم ملی نزدیک نشود اما بدون تردید او در آینده به این شغل فکر خواهد کرد. همه حالت‌ها در مورد این جدایی اما خوشبینانه نیستند. این احتمال وجود دارد که تیم برانکو، وارد دورانی بحرانی شود و در نهایت این مربی به شکل ناخوشایندی تیمش را ترک کند. 

اگر قرار است چنین اتفاقی رخ بدهد و پروفسور نشانه‌هایش را در تیم می‌بیند، بهتر است او همین حالا به دنبال جدایی از پرسپولیس «در اوج» باشد. اتفاقی که می‌تواند جایگاه او را به عنوان یک مربی تاریخ‌ساز، دست‌نیافتی و شکست ناپذیر حفظ کند. هواداران پرسپولیس در روزهای بعد از قهرمانی، هرگز با جدایی پروفسور کنار نمی‌آیند. آنها می‌خواهند این دوران موفقیت‌آمیز همچنان ادامه پیدا کند اما نباید فراموش کرد که همه دوره‌های طلایی در فوتبال، بالاخره به پایان می‌رسند. مرد کروات به عنوان موفق‌ترین مربی خارجی تاریخ لیگ فوتبال ایران، در نقطه اوج محبوبیت قرار گرفته اما تجربه‌های گذشته فوتبال ایران، ثابت می‌کنند که تضمینی برای ماندگاری چنین محبوبیت‌هایی وجود ندارد و هوادارها به سرعت، به قهرمان‌ها پشت می‌کنند. علاوه بر این، ایوانکوویچ نگرانی‌های مالی خاص خودش را هم خواهد داشت. 

چراکه بخشی از دستمزد معوقه او پس از چندین ماه پرداخت شده و بدون تردید در فصل جدید نیز پرسپولیس برای تامین دلاری قرارداد برانکو، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد. موضوعی که دغدغه‌های تازه‌ای را برای مرد اول نیمکت سرخ‌ها به وجود می‌آورد. پرسپولیس برانکو هنوز می‌تواند موفق باشد اما حالا دیگر انتظارها از این تیم به بالاترین حد رسیده و حتی یک تساوی نیز دیگر از سوی طرفداران باشگاه پذیرفته نمی‌شود.