جنگ پرسپولیس و سپاهان؛ هنوز تمام نشده است 

راند سوم؛ جام دوم! 

لیگ برتر برای پرسپولیس و سپاهان، با پیروزی به پایان رسید. شاگردان ژنرال در آخرین قدم، استقلال خوزستان را شکست دادند و پسران پروفسور نیز در دیدار پایانی، پارس جنوبی را در جم از پیش رو برداشتند. 

با این دو نتیجه، پرسپولیس قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد و سپاهان نیز به عنوان تیم نایب‌قهرمان، توانست خودش را به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برساند. نبرد میان این دو تیم اما هنوز به پایان نرسیده و خیلی زود جنگ دیگری میان قرمزهای پایتخت و زردهای اصفهان، آغاز خواهد شد. 

یکی از جام‌های این فصل اهدا شده و از بین پرسپولیس و سپاهان، به احتمال فراوان یک تیم به دومین جام نیز خواهد رسید. داماش از سمت دیگر جدول، به فینال جام حذفی رسیده اما مدیران باشگاه اصرار دارند که تیم‌شان در این مسابقه حاضر نخواهد شد. حتی اگر داماش این انصراف را پس بگیرد، بعید به نظر می‌رسد تیمی از لیگ دو در قواره‌های شکست دادن پرسپولیس و یا سپاهان باشد. در نتیجه برنده دیدار نیمه‌نهایی در نقش جهان، به قهرمانی دومین جام این فصل فوتبال ایران خواهد رسید. 

هر دو مسابقه این فصل سپاهان و پرسپولیس، جنجال‌های بسیار زیادی داشته است. بازی اول با اعتراض وحشتناک سپاهانی‌ها به قضاوت فغانی با تساوی به پایان رسید. 

دو تیم در دیدار برگشت نیز به تساوی رسیدند و این بار حدود 300 هوادار، در ورزشگاه آزادی مصدوم شدند. به نظر می‌رسد مشکلات میان هواداران دو باشگاه، به اوج رسیده و این اتفاق خودش را در نیمه‌نهایی جام حذفی نشان خواهد داد. سپاهان با کنار زدن شهرداری ماهشهر، نساجی و مس کرمان راهی مرحله نیمه‌نهایی شده و پرسپولیس نیز برای رسیدن به این مرحله، از نود ارومیه، سپیدرود و پدیده عبور کرده است. 

هر دو تیم انگیزه‌های بسیار زیادی برای بردن این جدال دارند. پس از دو تساوی در دو نبرد فصل دو باشگاه، این بار بالاخره مسابقه پرسپولیس و سپاهان، یک «برنده» خواهد داشت. 

در تاریخ لیگ برتر ایران، هیچ‌وقت تیمی موفق نشده همزمان با قهرمانی لیگ، قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد. 

در واقع آخرین «دوگانه» فوتبال ایران، قبل از شروع فرمت جدید لیگ برتر رقم خورده و حالا برانکو تصمیم دارد برای اولین بار در همه این سال‌ها، تیمش را به دومین قهرمانی داخلی در یک فصل برساند. 

مرد کروات همین حالا نیز «اولین‌»های زیادی در تاریخ باشگاه به وجود آورده و حالا به دنبال خلق یک اتفاق تازه خواهد بود. امیرقلعه‌نویی نیز برای پشت سر نگذاشتن یک فصل بدون جام دیگر، به دنبال قهرمانی جام حذفی است.

او در سال‌های گذشته با استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن هیچ جامی نگرفته و می‌خواهد با سپاهان به این روند پایان بدهد. ژنرال یکی از گزینه‌های فصل آینده استقلال به شمار می‌رود و به خوبی می‌داند که با شکست دادن و کنار زدن پرسپولیس، دوباره در بین هواداران آبی محبوب خواهد شد. 

فصل برای بسیاری از تیم‌ها تمام شده اما پرسپولیس و سپاهان، دلیلی برای استراحت ندارند. آنها به زودی یکی از مهیج‌ترین دوئل‌های این فصل را برگزار خواهند کرد.