سابر ایران پنجم جهان ماند

تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان برای کسب مقام پنجم جام جهانی مادرید اسپانیا در نخستین بازی خود به مصاف آمریکا رفت که در این مسابقه 45 بر 38 به پیروزی رسید. ملی‌پوشان کشورمان با این برد و برای کسب مقام پنجم رقابت‌ها باید به مصاف فرانسه می‌رفتند که با نتیجه ۴۵ بر ۴۰ به برتری رسیدند و پنجم شدند. ایران در بخش تیمی ابتدا مقابل گرجستان به برتری رسید، اما مقابل روسیه شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. با این حساب پنجمی تیمی کمی التیام‌بخش نتایج ضعیف انفرادی بود. اما پس از جام جهانی، رنکینگ جدید سابریست‌ها اعلام شد که بر اساس آن همچنان علی پاکدامن بهترین جایگاه در میان ایرانی‌ها را دارد و هفدهم است. مجتبی عابدینی در رده بیستم و محمد رهبری نیز در جایگاه شصت و هفتم قرار دارد. فرزاد باهر نود و دوم و محمد فتوحی نیز نود و ششم است. تیم ایران هم در رنکینگ بخش تیمی پنجم جهان است. تیم ایران در جام جهانی اسپانیا ۳۲ امتیاز کسب کرد که این اولین رقابت برای کسب سهمیه تیمی المپیک ۲۰۲۰ بود. تیم های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان و روسیه به ترتیب اول تا چهارم هستند. پیمان فخری بعد از این رقابت‌ها اعلام کرد با توجه به اولویت داشتن سهمیه تیمی، نتایج انفرادی فعلا اهمیت چندانی ندارد.

    

تجمع معترضان برای پاداش‌ جاکارتا

تعدادی از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا صبح دیروز مقابل وزارت ورزش به خاطر پرداخت نشدن پاداش‌ها تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند. در حالی‌که طبق اعلام مسئولان وزارت ورزش قرار بود پاداش‌های قهرمانان جاکارتا با قیمت روز و به صورت سکه پرداخت شود، اما گفته می‌شود وزارت ورزش پیشنهاد داده به ازای هر سکه حدود 2 تا 2 میلیون و 200 هزار تومان حواله به هر ورزشکار بدهند که باعث اعتراضات شده است. بعد از این تجمع محمدشروین اسبقیان رییس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها به نمایندگی از مسئولان وزارت ورزش در بین معترضان حاضر شد و درخواست کرد چهار نفر به نمایندگی از سایرین برای مذاکره وارد ساختمان وزارتخانه شوند که با مخالفت روبه‌رو شد و حاضرین عنوان کردند همه با هم آمده‌ایم و با هم می‌رویم. مظلومی، رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در بین معترضان حضور داشت. مرتضی مهرزاد، قهرمان والیبال نشسته و عشرت کردستانی پرچم‌دار ایران در بازی‌های پاراآسیایی نیز از جمله حاضرین در این تجمع بودند.

    

داوری به فکر ریاست والیبال؟!

افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به اینکه آیا این جریان رسانه‌ای و پیگیری برای وصول طلب فدراسیون می‌تواند یک وعده انتخاباتی از طرف‌تان باشد یا خیر، تصریح کرد:«نمی‌خواهم خودم را به جامعه والیبال تحمیل کنم. مطالبه‌ای شده و آمده‌ام و دوستان در این مدت لطف زیادی به من داشته‌‌اند. وصول طلب 11 میلیاردی وعده انتخاباتی نیست و حق والیبال است. ما موظف هستیم تا این حق را به دست اهالی‌ آن برسانیم. شاید مدیران قبلی هم بسیار تلاش کردند و موفق نبودند و شاید ما هم به نتیجه نرسیم. تمام دغدغه من این است که تمام طلب‌های فدراسیون را تبدیل به وجه نقد کنم تا وارد حساب فدراسیون شود.» داوری در حالی پاسخ روشنی به کاندیداتوری‌اش در انتخابات فدراسیون نداد که او می‌توانست در صورت نداشتن هیچ تصمیمی برای ورود به انتخابات صریحا موضع خود را اعلام کند. اما آنطور که پیداست باید داوری را یکی از کاندیداهای انتخاباتی بدانیم که وزارت ورزش به بهانه لیگ ملت‌های والیبال آن را به تعویق انداخته است. ناگفته نماند زمان انتخاب داوری به عنوان سرپرست والیبال، داورزنی به او وعده صندلی ریاست در صورت ثبت یک عملکرد خوب را داده بود. شاید دست نگه داشتن برای انتخابات هم بی‌ربط به همین موضوع نباشد تا تکلیف تیم ملی در این رقابت‌ها روشن شود.