دوباره، روبروی هم! 

برخورد امیرقلعه‌نویی و سیدمهدی رحمتی شاید به اندازه گذشته جنجالی نباشد اما هنوز حساسیت‌های زیادی را در هر دو نفر برمی‌انگیزد. رحمتی و هم‌تیمی‌ها با استقلال فردا در نقش جهان روبروی سپاهان به میدان خواهند رفت. در روزهای حضور ژنرال در تراکتورسازی، درگیری‌های او با گلر آبی‌ها به اوج رسید اما این دو نفر پس از مدتی تصمیم به صلح گرفتند. با این وجود مسابقه فردا اهمیت بسیار زیادی برای هر دوی آن‌ها خواهد داشت. در مسابقه رفت این ژنرال بود که به کمک درخشش کی‌روش استنلی، استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست داد. تیم شفر حالا برای گرفتن انتقام به سپاهان برای مسابقه با این تیم آماده می‌شود. بازنده این جدال، دیگر شانس چندانی برای قهرمانی در لیگ نخواهد داشت اما تیم برنده هنوز می‌تواند به بردن جام امیدوار بماند. در این بازی قرار است برای اولین بار صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

     


 هری مقصر است! 

مصدومیت شدید هری کین با ضربه فابیان دلف در جریان مسابقه سیتی و اسپرز در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، عصبانیت وحشتناک سرمربی تاتنهام را به دنبال داشت. پوچتینو در بسیاری از موارد خونسرد نشان می‌دهد اما در این مورد چیزی نمانده بود به درون زمین برود و فابیان دلف را شخصا ادب کند. با این وجود برخورد رسانه‌های انگلیسی با این موضوع کمی متفاوت است. آن‌ها باور دارند که هری کین بی گدار به آب زده و با فشار گذاشتن روی دلف در میانه میدان، به استقبال مصدومیت رفته است. تمایز بزرگ ستاره‌هایی مثل مسی و رونالدو با دیگران، تبحرشان در فرار از تکل‌های خشن است. تبحری که ظاهرا در هری کین وجود ندارد. به نظر می‌رسد سفیدها باید فصل را بدون هری ادامه بدهند. او قطعا برای مدتی دور از میادین خواهد بود و جنگیدن برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان و حفظ سهمیه اروپا در لیگ بدون کین برای اسپرز به شدت سخت خواهد بود. 

     


مرد 26 درصدی! 

تصمیم پپ برای بازی ندادن به لروی سانه و کوین دی‌بروین در ترکیب ابتدایی دیدار تیمش با تاتنهام حالا به شدت در انگلیس خبرساز شده است. ظاهرا گواردیولا عقیده داشت که بدون این دو ستاره بزرگ نیز می‌تواند حریف را شکست دهد و تصمیم گرفت آن‌ها را برای دیدار اول هفته در لیگ حفظ کند. این تئوری اما نتیجه نداد و سیتی بدون کوین و لروی، در خط حمله چندان آماده ظاهر نشد. گواردیولا حتی پس از دریافت گل اول بازی در دقیقه 79 هم از این نقشه دست نکشید و سرانجام در دقیقه 89 بود که این دو ستاره را به زمین بازی فرستاد. پپ پس از ترک بارسا، هرگز موفق به قهرمانی در اروپا نشده و حذف از این تورنمنت با سیتی، تردیدها را در مورد او بیشتر خواهد کرد. این مربی تنها در 26 درصد دیدارهای‌اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برنده بوده و حالا 90 دقیقه فرصت خواهد داشت تا شکست تلخ در زمین اسپرز را در دیدار برگشت تلافی کند.