مسابقه بزرگ امروز ورزشگاه آزادی، یک نقطه عطف در زندگی ورزشی همه ستاره‌های پرسپولیس خواهد بود. آن‌ها حتی در صورت شکست، به خاطر قرار گرفتن در دیدار نهایی لیگ قهرمانان مورد ستایش قرار خواهند گرفت و در صورت پیروزی، به قهرمانان ابدی هواداران باشگاه تبدیل خواهند شد. 

تک تک توپ‌های رد و بدل‌شده در بازی امروز، برای ستاره‌های تیم برانکو اهمیت بسیار زیادی دارند اما شاید اهمیتِ یک نمایش درخشان در این مسابقه برای یک بازیکن، بیشتر از سایرین باشد. 

«علیرضا بیرانوند» سال خارق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است. او با موجی از تردیدهای آشکارا، مرد شماره یک دروازه تیم ملی در جام جهانی شد و پاسخ اعتماد کی‌روش و البته بی‌اعتمادی گروهی از هواداران تیم ملی را، با واکنش‌های استثنایی‌اش داد. 

مهار پنالتی رونالدو، نقطه اوج بیرو در روسیه محسوب می‎شد. او به کمک اعتماد به نفسی که در جام جهانی به دست آورده بود، در ترکیب پرسپولیس نیز گلر به مراتب بهتری شد و بالاخره همان سیوهایی را به نمایش گذاشت که هواداران باشگاه از مدت‌ها قبل در انتظارشان بودند. 

بیرو بعد از یک سال مثال‌زدنی در ترکیب تیم ملی و پرسپولیس، شانس زیادی برای تصاحب عنوان مرد سال آسیا دارد اما به خوبی می‌داند که برای مطمئن‌شدن از بازگرداندن این عنوان به فوتبال ایران، باید برنده فینال آسیا باشد. 

او همین حالا نیز می‌تواند به یک باشگاه خوب در لیگ‌های درجه دو اروپایی منتقل شود اما قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان، درست همان‌چیزی است که علیرضا برای تجربه یک انتقال هیجان‌انگیزتر به آن نیاز دارد.